پس فردا، آغاز رسمی ورود بدون روادید خارجی ها به منطقه آزاد اروند

سند ورود اتباع خارجی بدون روادید به محدوده منطقه آزاد اروند روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی رونمایی می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  از این پس اتباع خارجی سایر کشور ها می توانند بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند سفر کنند و در شهرستانهای آبادان و خرمشهر اقامت گزینند.  
اسماعیل زمانی با اشاره به ساخت چند هتل بین المللی در منطقه به منظور توسعه صنعت زودبازده ی گردشگری گفت: پویایی اقتصادی، ایجاد اشتغال سریع و گردش پول در گرو جذب هر چه بیشتر گردشگر و مشارکت مردم در آبادان و خرمشهر است.
او با اشاره به طراحی اپلیکیشن گردشگری در منطقه آزاد اروند به منظور دسترسی گردشگران به اماکن سیاحتی ، بازارها و قوانین و مقررات خاطرنشان کرد: از ۲۲ بهمن امسال شاهد آغاز سفر گردشگران با خودروهای شخصی به منطقه خواهیم بود.
مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت: با آغاز طرح حذف روادید و ورود اتباع خارجی طی دو شبانه روز گذشته ۹۷۱ مسافر عراقی از مرز شلمچه وارد منطقه شده اند که ۶۷۵ نفر آنها هنوز در منطقه هستند.
زمانی گفت: هم اکنون امکان ورود به منطقه آزاد اروند از 3 مرز زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد و همه زیرساختها مهیاست.
او ورود بدون روادید اتباع خارجی و جشنواره خرید طلایی اروند را مهمترین اتفاقهای امسال در منطقه آزاد اروند عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند این را هم گفت که از آغاز آذر خرید و فروش ملک و زمین در منطقه بدون مالیات و ارزش افزوده انجام می شود.
در ادامه معاون فرهنگی-هنری و گردشگری منطقه آزاد اروند به برگزاری جشنواره ورزش در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و  فرصت خوبی برای پویایی جامعه و ارتقاء جایگاه ورزش در منطقه است و فرصت را برای حضور جوانان ما در عرصه های ملی و بین المللی فراهم می کند.
مرتضی نعمت زاده گفت: در این جشنواره که ۱۰ شب ادامه دارد، ۹۰ رشته ورزشی مناسب برای خانواده های ایرانی معرفی شده است و در کنار آن تست های رایگان سلامت نیز انجام می شود.
معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند نیز از جشنواره خرید طلایی اروند با هدف رونق کسب و کار و ۷۰۰ میلیون دلار بازار گردی گفت و گفت: در تلاشیم سطح جشنواره را بین المللی کنیم.
محمود عیدان ترک زاده افزود: این جشنواره ۱۶ روزه می تواند پول وارد منطقه کند و رونق اقتصادی و گردش مالی به دنبال داشته باشد.
در این نشست اعلام شد: ۳۶ کیلومتر از محدوده منطقه آزاد اروند حصار کشی شده و مورد تایید گمرک قرار گرفته است؛ دروازه های گمرک در جاده آبادان - اهواز نیز رو به تکمیل و دروازه جاده خرمشهر و ماهشهر نیز در حال ساخت است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو