رشد 71 درصدی مسافران هوایی جزیره قشم

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم از رشد 71 درصدی ورود مسافران هوایی به این جزیره طی 5 روز آخر هفته گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، مجتبی شمس نژاد در جمع خبرنگاران، گفت: از 13 تا 17 آذر ماه به مدت پنج روز، 5 هزار و 814 گردشگر از نقاط مختلف ایران و یک خط بین المللی (دبی) وارد جزیره قشم شدند.
شمس نژاد افزود: ورود این میزان گردشگر در مقایسه با سه هزار و 395 مسافر در مدت مشابه سال گذشته از رشد 71 درصدی برخوردار بوده است.
وی گفت: در پنج روز یاد شده مسافران خطوط هوایی با 49 پرواز به جزیره قشم وارد و از آن خارج شدند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته ورود و خروج مسافران با 36 پرواز انجام شد که نشان از رشد 36 درصدی شمار پرواز ها در این مدت دارد.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم افزود: ورود و خروج 11هزار و 435 مسافر از طریق آسمان قشم در این مدت (پنج هزار و 814 ورودی و پنج هزار و 621 خروجی) در مقایسه با هفت هزار و 37 تردد هوایی در مدت مشابه سال گذشته (سه هزار و 395 مسافر ورودی و سه هزار و 642 مسافر خروجی) هم نشان از رشد 62 درصدی تردد مسافران در آسمان قشم دارد.
شمس نژاد با اعلام اینکه شرکت های زاگرس و قشم ایر به ترتیب با 16 و 15 پرواز بیشترین نقل و انتقال مسافران جزیره قشم در پنج روز یاد شده را به عهده داشتند، افزود: شرکت های هواپیمایی آتا با 7، سپهران و تابان هر کدام با 3 پرواز و ماهان و آسمان هر کدام با دو پرواز و ایران ایر هم تنها با یک پرواز در رتبه های بعدی نقل و انتقال مسافران هوایی جزیره قشم قرار داشتند.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم از مسیر پرواز قشم به دبی و بالعکس به عنوان تنها خط بین المللی فرودگاه قشم نام برد و گفت: بقیه مسافران هم از شهرهای تهران، کرمانشاه، مشهد، کرمان، اصفهان و شیراز با استفاده از خطوط مختلف هواپیمایی وارد جزیره قشم شدند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان یکی از نقاط مهم گردشگری کشور در جنوب ایران قرار دارد و سالانه بیش از 5 میلیون مسافر از سه مسیر دریایی، زمینی و هوایی به این جزیره در میان آب های نیلگون خلیج فارس سفر می کنند.

امتیاز به خبر :