فرودگاه پیام، فرصت استثنایی برای رونق و توسعه منطقه

با حضور سردار حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه های کشور آیین تکریم و معارفه رئیس پلیس فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در این مراسم با اشاره به مزیت های استقرار فرودگاه در این منطقه ویژه گفت: نگاه ما به فرودگاه پیام نگاه به یک فرصت استثنایی برای رونق و توسعه منطقه است ولی با توجه به این که شرکت پیام زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و تمرکز ما بر حوزه ICT کشور است باید امور مربوط به فرودگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
سعید زرندی در خصوص ساختار مدیریتی شرکت پیام افزود: شرکت پیام علاوه بر داشتن فرودگاه که باید تحت قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها فعالیت کند، دارای 3600هکتار منطقه ویژه اقتصادی است که تابع قوانین مناطق ویژه و آزاد اقتصادی کشور است و در عین حال زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این تنوع ماموریت ها نیازمند تغییر ساختار پیام و ایجاد یک هولدینگ بزرگ برای مدیریت صحیح همه اهداف و ماموریت هاست.
زرندی با اشاره به رشد همه شاخص های عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام و افزایش توجه به این منطقه گفت: بعنوان مثال از لحاظ آمار ورود کانتینر به این منطقه شاهد رشد 68 درصدی طی یک ماه گذشته بوده ایم و با جذب 40 سرمایه گذار در منطقه از ابتدای سال جاری، شاهد رشد 10 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی در ادامه به حمايت منطقه ويژه اقتصادي پيام از سرمايه گذاري بخش خصوصی در حوزه ICT اشاره کرد و افزود: استراتژی مجموعه پیام نسبت به آینده، جذب سرمایه گذاری در حوزه ICT و صنایع مرتبط است و در همين خصوص مشوق هاي حمايتي در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام به برنامه های بیست گانه توسعه ای شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین برنامه هایی که در قالب این برنامه ها به صورت هدفمند  و جدی پیگیری می شود تدوین طرح جامع شرکت خدمات هوایی پیام است که بر اساس آن چشم انداز 20 ساله مجموعه پیام ترسیم شده است. بر اساس طرح جامع تدوین شده اگر بخواهیم مجموعه پیام را به یک موقعیت مطلوب در کشور برسانیم باید در یک بازه 10 ساله 6 میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم و این امر با تسهیل شرایط برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر خواهد بود. 
زرندی ضمن تقدیر از فعالیت های پلیس فرودگاه پیام افزود: پلیس یکی از ارکانی است که امنیت سرمایه گذار را در مجموعه پیام تامین می کند و با توجه به تعدد حوزه کاری این مجموعه مانند واردات و صادارت کالا، بخش منطقه ویژه اقتصادی و بخش فرودگاهی ضرورت دارد نحوه برخورد پلیس با هر یک از این موارد از هم تفکیک شود.
در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات جناب سرهنگ مظفری فرمانده سابق پلیس فرودگاه پیام، سرگرد یکانلو بعنوان فرمانده جدید پلیس فرودگاه پیام منصوب شد.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو