آزاد سازی ۲۸ هکتار اراضی دولتی در جزیره قشم

مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم از تعیین تکلیف 242 پرونده تصرف اراضی ملی و دولتی در این جزیره با حمایت دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش فرینا، محدثه رزمجو با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه،  441 پرونده در خصوص تصرف زمین توسط این سازمان در دادگستری شهرستان قشم مطرح شد که تعداد 242  مورد از این پرونده ها تعیین تکلیف شد.

رزمجو افزود: شعبه ویژه رسیدگی به تصرفات اراضی دادگستری شهرستان قشم 123 پرونده را به  نفع سازمان منطقه آزاد قشم صادر کرده و تصمیم نهایی 63 پرونده دیگر هم در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است.

وی گفت: در این مدت 56 پرونده نیز به دلایلی مانند ارائه مستندات، واگذاری و رسیدگی به مشکل قبل از صدور حکم مختومه اعلام شده است.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم افزود: از اول فروردین تا ابتدای آذرماه امسال 281 هزار و 352 متر مربع زمین به ارزش 192 میلیارد و 110 میلیون و 200 هزار ریال از دست متصرفان آزاد سازی شده است.

رزمجو گفت: بیشترین پرونده ها مربوط به بخش روستایی از جمله تولا، تورگان، دفاری، درگهان، هُلُر و دیگر روستاهای نزدیک به شهر قشم بوده که با هدف کاربری های مسکونی و تجاری تصرف و یا به ملک الحاق شده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم مرجع صدور هرگونه پروانه ساختمانی است و دهیاران در این مسئله با این سازمان همکاری لازم را دارند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو