آغاز برنامه عملیاتی جذب یک میلیون گردشگر در قشم

مجری طرح پیشواز سازمان منطقه آزاد قشم (طرح جذب یک میلیون گردشگر) گفت: برنامه عملیاتی جذب یک میلیون گردشگر در قشم همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) در این منطقه آغاز شد.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری افزود: بازدید بیش از 38 هزار گردشگر از سایت های کم نظیر قشم در تعطیلات پایان هفته گذشته محک مناسبی برای تحقق سیاست جذب یک میلیون مسافر در قشم بود که به دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برنامه ریزی شده است.

ذاکری گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو تعطیلی سه شنبه 22 فروردین و 6 تیر به ترتیب سالروز ولادت امام علی (ع) و عید فطر که با یک روز به تعطیلات پنجشنبه و جمعه متصل میشد و همچنین تعطیلات 11و 12 خرداد (پنجشنبه و جمعه) که با یک روز به مناسبت های 14 و 15 خرداد سالروز رحلت حضرت امام و حادثه تاریخی 15 خرداد متصل می شد را پشت سرگذاشتیم اما در هیچکدام از این تعطیلات شاهد این میزان حضور مهمانان در سایت های گردشگری قشم نبودیم.

وی از راه اندازی خطوط جدید هوایی از مسیرهای جدید به فرودگاه بین المللی قشم درکنار ارزان سازی بلیط های هواپیمایی در ایام غیرتعطیل به عنوان بخشی از دلایل افزایش سفرها به جزیره قشم نام برد.

مجری طرح پیشواز سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزایش پروازهای تهران به قشم، مذاکره و همکاری و تشریح طرح پیشواز با 60 آژانس بزرگ تهران و 25 آژانس مراکز استان ها و شروع جذب گردشگر به مقصد قشم توسط این آژانس ها و تبلیغ و ترویج قشم به عنوان مقصد گردشگری جذاب در فضاهای مجازی کشور هم در میزان افزایش گردشگران به ان جزیره تاثیر داشته است.

ذاکری از همکاری با نظام مهندسی کشور، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و کارکنان دولت برای ایجاد تسهیلات سفر ارزان قیمت به قشم و خبرهای خوبی که در آینده نزدیک به اطلاع قشموندان عزیز خواهد رسید به عنوان بخش دیگری از سیاست گذاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری و اقتصاد این منطقه نام برد.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه های خوبی که اجرا شده و سیاست های متنوع دیگری که در سبد اقدامات طرح پیشواز (جذب یک میلیون گردشگر) طراحی شده است، ضمن برقراری پرواز در مسیرهایی که در آینده نزدیک به ویژه از شمال و غرب و شمال غرب کشور به مسیر قشم اضافه می شود، اقتصاد قشم از شرایط فعلی به سمت شکوفایی تغییر یابد.

بنا به این گزارش، از مجموع 115 هزار و 509 مسافری که طی سه روز آخر هفته گذشته 15 تا 17 آذر ماه از طریق دریا، زمین و هوا به جزیره قشم سفر کردند، 38 هزار و 175 نفر از مراکز گردشگری این جزیره بازدید نمودند.

20 هزار و 880 نفر از گردشگران با استفاده از دو هزار و 242 قایق از جنگل های دریایی حرا در مناطق شیب دراز، کندآلو، گورزین، سهیلی و طبل بازدید کردند و پارک کروکودیل های نوپک هم با 10 هزار بازدید کننده مقام دوم مراکز گردشگری جزیره قشم را بخود اختصاص داد.

طی سه روز پایانی هفته گذشته همچنین دو هزار و 840 مسافر از دره ستاره ها، دو هزار نفر از غارهای خوربس، یک هزار و 506 نفر از تنگه چاهکوه، 781 مسافر از طولانی ترین غارنمکی جهان در غرب جزیره و 168 نفر هم از قلعه پرتغالی های شهر قشم بازدید کردند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های فراوان گردشگری در جنوب ایران قرار دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :