استقبال قشمی ها از نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از استقبال پرشور مردم از غرفه های گردشگری و صنایع وابسته این منطقه در نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس شیراز خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام این خبر گفت: غرفه های گردشگری و صنایع وابسته بخش خصوصی قشم به ویژه غرفه های مربوط به تفریحات هوایی و دریایی و صنایع دستی این جزیره همزمان با افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری پارس با استقبال پرشور بازدیدکنندگان همراه شد.

جعفری حسینی افزود: قشم با 10 غرفه شامل غرفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی، غرفه حوزه تفریحات دریایی و هوایی، جامعه هتلداران قشم با یک غرفه ویژه، چهار گروه از هتلداران این جزیره هم با چهار غرفه مجزا و هنرمندان صنایع دستی جزیره قشم نیز با دو غرفه در سالن اقوام و طوایف با حضور در این نمایشگاه هنر و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

وی، از شیراز به عنوان یکی از مقاصد مهم برای تبلیغات ظرفیت های کم نظیر گردشگری جزیره قشم و تلاش برای بازاریابی در بخش های مختلف صنایع گردشگری نام برد و گفت: شیراز به عنوان یکی از استان های همجوار هرمزگان پیوسته بیشترین حجم گردشگر در قشم را به خود اختصاص داده است و حضور ما در این نمایشگاه به طور حتم به افزایش سفر گروه های گردشگری این استان به جزیره قشم منجر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دو غرفه تفریحات هیجانی هوایی و دریایی قشم و دو غرفه صنایع دستی هنرمندان قشم در این نمیاشگاه با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه شده است.

جعفری حسینی از صنایع دستی به عنوان هنر لطیفی نام برد که روح تازه ای را به کالبد زندگی های خَشن امروزی می دمد و گفت: هنرمندان صنایع دستی قشم در غرفه اقوام و طوایف لباس های زیبا و رنگارنگ بانوان جزیره، حصیر، طرح های مختلف گلابتون دوزی شده روی لباس، تابلوهای خوس دوزی شده، عروسک های بومی این منطقه، برقع و صنایعی که با استفاده از صدف های دریایی تولید کرده اند را به نمایش گذاشته اند.

وی با اشاره به اهمیت نقش صنایع دستی در حفظ هويت بومی، اصالت ها  و فرهنگ سنتی، افزود: هنرمندان صنایع دستی قشم به علت اهتمام در حفظ فرهنگ، اعتقادات و باورهای بومی و دينی نقش مهمی در این حوزه بعهده دارند.

بنا به این گزارش، نهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در شیراز از 19 تا 22 آذر ماه با حضور فعالان گردشگری و صنایع وابسته از نقاط مختلف کشورمان از جمله فعالان این حوزه از منطقه آزاد قشم همه روزه از ساعت 16 تا 22 در سالن مرکز بین المللی نمایشگاه های شیراز برقرار است.


برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو