اقدام همزمان علم و تولید در دبیرستان دکتر حسابی قشم

بیست تن از دانش آموزان مدرسه دکتر حسابی شهر قشم در قالب یک طرح آزمایشی و با 7 میلیون و700 هزار ریال هزینه، اقدام شیرین علم و تولید برای کسب درآمد اقتصادی را تجربه کردند.

به گزارش فرینا، فرماندار شهرستان قشم به همراه مدیر آموزش و پرورش و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در دبیرستان دکتر حسابی شهر قشم از کارگاه کشت قارچ این مرکز آموزش و پرورش بازدید کردند.

علیرضا نصری در این بازدید از فرهنگ سازی و آموزش بنیادی در مدارس به عنوان لازمه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی نام برد که دانش آموزان می توانند با رویکرد به آن نقش بازوی دولت در تصحیح فرهنگ اشتغال را ایفا کنند.

نصری افزود: تصحیح فرهنگ اشتغال و تعمیق باورهای دینی درباره ارزش کار و تولید را باید از دوران کودکی در آموزش و پرورش به فرزندانمان بیاموزیم.

وی گفت: طرح تولید و اشتغال با سرمایه های کوچک راهکار مناسبی برای افزایش درآمد خانواده ها است که آموزش و پرورش می تواند با برگزاری دوره های عملیاتی آموزشی، دانش آموزانی توانمند و کارآفرین را در این حوزه ها تربیت کند.

فرماندار شهرستان قشم افزود: دانش آموزان با ورود به حوزه تولید و اشتغال با سرمایه های کوچک می توانند به حوزه کسب و کار رونق دهند و علاوه بر آن با تأمین قسمتی از هزینه های خانواده خود، وضعیت معیشت زندگی خود را بهبود بخشند.

بنا به این گزارش، دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی قشم در فضای 25 متری یک کارگاه این دبیرستان با گنجایش کشت چهار تن کمپوست اقدام به تولید قارچ به عنوان یک منبع غذایی نمودند که از هر تُن کمپوست می توانند 350 کیلو گرم قارچ در سه مرحله با فاصله 20 روز برداشت نمایند.

یکی دیگر از امتیازات تولید قارج، تامین خوراک چهار ماه دام و طیور از هر تُن کمپوست است.

جزیره قشم با یکزهر و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو