برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی 40 حدیث رضوی در قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: دومین جشنواره 40 حدیث رضوی با معرفی و تجلیل از افراد برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با بیان این مطلب افزود: در مرحله نهایی این جشنواره، 30 شرکت کننده در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان از استان های یزد، زنجان، قم، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، قزوین، اصفهان و هرمزگان در قشم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در رده سنی جوانان منصور گل محمدی از یزد به مقام اول دست یافت و رضا نساجی از هرمزگان، سارا ملکی از کرمانشاه و فاطمه ساداتی نژاد از قشم به ترتیب مقام های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم بیان کرد: در بخش بزرگسالان نیز زهرا رنجبری و لیلا بالودی هر 2 از هرمز، فاطمه بیاتی از اصفهان و عصمت نساجی از هرمز به ترتیب به مقام های نخست تا چهارم نائل شدند.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق در این مراسم اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در 220 نقطه جهان برگزار می شود که بخش حفظ 40 حدیث این جشنواره همانند سال گذشته در قشم به انجام رسید.
وی با بیان اینکه این آزمون شفاهی دومین جشنواره 40 حدیث رضوی به صورت مجازی برگزار شد گفت: 500 نفر از سراسر کشور در این آزمون شرکت کردند که 30 نفر برتر برای آزمون کتبی انتخاب شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: امسال آزمون کتبی این جشنواره در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد و چهار تن از اساتید حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم به عنوان داور بر نحوه برگزاری نظارت داشتند.
به گفته وی، سال گذشته اولین دوره جشنواره 40 حدیث به صورت استانی و با حضور 400 نفر برگزار شد که به دلیل استقبال مناسب از این جشنواره، امسال به صورت ملی اجرا شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو