رونق 75 درصدی ترانزیت کالا از بندر امام(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رونق 75 درصدی ترانزیت کالا از بندر امام طی 8 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل دریس ضمن اعلام رونق ترانزیت کالا در بندر امام افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب توسط سرمایه‌گذاران در این مجتمع بزرگ بندری و استقبال بخش خصوصی جهت بهره‌گیری ازظرفیت‌های پایانه‌های نفتی در بندرامام وثبات سیاسی ایجاد شده در کشور عراق، ترانزیت کالا در این مجتمع بندریرونق دوباره یافته است.

دریس افزود: با بهره‌گیری از تجهیزات و ادوات پیشرفته و امکانات مناسب و تحت شرایط ایمن، معادل یک میلیون و 688 هزار و 116 تن انواعفرآورده‌های نفتی از طریق مرز دریایی بندرامام خمینی (ره) ترانزیت شد.

وی با اشاره به موقعیت کم نظیر بندرامام خمینی (ره) به لحاظ دسترسی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه های گسترده، افزایش ترافیک دریایی از طریق مبادلات ترانزیتی را از اهم سیاست‌های این اداره کلبرای توسعه و رونق بازرگانی و کسب و کار در این منطقه برشمرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) برخورداری این بندر از پایانه و اسکله‌های نفتی مجهز و پیشرفته را از جمله عواملی برشمرد که موجب استقبال روز افزون صاحبان کالا و بازرگانان برای انجاممبادلات ترانزیتی از این مرز دریایی شده است.

گفتنی است؛ در پی رشد فعالیت‌های ترانزیتی در بندرامام، این مجتمع بزرگ بندری طی سال‌های گذشته به طور متوالی موفق به کسب رتبه نخست مرز ترانزیت خروجی کشور شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو