صدور سند مالکیت بیش از 11 هزار هکتار زمین در منطقه ویژه فردوس

رییس اداره ثبت اسناد و املاک فردوس گفت: 11هزار و680 هکتار زمین جهت منطقه ویژه اقتصادی فردوس در پروسه دو ساله سند مالکیت آن صادر شده است که این خود در کشور بی نظیر است.

به گزارش فرینا، حسن رضا ندایی افزود: قانون جامع حد نگار کشور به مدت 5سال به ثبت اسناد فرصت ثبت کلیه اراضی کشور را داده است و ادارات موظف هستند تمام اطلاعات و اخبار را خصوص اراضی و املاکی که در دست دارند را به اداره ثبت اسناد جهت تنظیم سند و ثبت ارائه کنند.
ندایی گفت: متاسفانه در شهرستان فردوس بیش از 80درصد مراکز دانشگاهی در زمین های خود با مشکل مواجه هستند لذا از همه مدیران خواهشمندیم تا کارها را به صورت سنتی پیش نبرند تا کار هم برای ثبت اسناد با مشکل مواجه نشود.
وی از ثبت سند منطقه ویژه اقتصادی فردوس خبرداد و افزود: 11هزار و680 هکتار زمین جهت منطقه ویژه اقتصادی فردوس در پروسه دو ساله سند مالکیت آن صادرشده است که این خود درکشور بی نظیر است.
رییس اداره ثبت اسناد و املاک فردوس ادامه داد: متاسفانه ملک هایی در فردوس داریم که حدود 40 سال کنار گذاشته شده وبایر است اما زمانی که یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری وبا شرایطی خیلی خوب به ما مراجعه می کنند تا کارهای ثبتی را انجام صاحبان زمین حق خود را مطالبه کرده و حاضر به واگذاری زمین برای سرمایه گذاری نیستند.
ندایی گفت: از مسئولین عزیز خواهشمندیم اگر پروژه های شاخص مانند راه آهن و باند امداد نجات را پیگیری میکنند وضعیت زمین و ثبت سند را هم مشخص کنند تا بعد با مشکل روبرو نشوند.
وی افزود: متاسفانه 65درصد پرونده های مطروحه در اداره ثبت اسناد و املاک مربوط به اختلافات ملکی است و اینطور پرونده ها وقت اداره را بیشتر از پرونده یک قتل می گیرد.
رییس اداره ثبت اسناد و املاک فردوس با اشاره به بودجه اداره ثبت اسنادو املاک افزود: 42درصد بودجه ثبت اسناد مربوط به هلال احمر، 8درصد مختص به شهرداری و 50درصد نیز از صندوق دولت است.




 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو