رفع تصرف از 10 هکتار زمین های ساحلی و اراضی ملی قشم

سرپرست مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اقدام مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم و دادستان و رييس دادگستری قشم و با دستور ویژه مقام قضایی 10 هکتار از اراضی ملی در روستای تورگان جزیره قشم رفع تصرف شد.

به گزارش فرینا، محدثه رزمجو با بیان این مطلب افزود: در سنوات گذشته شخصی با مراجعه به سازمان منطقه آزاد قشم و ارائه یکسری اسناد دال بر مالکیت ۱۰هکتار زمین در حاشیه جاده ساحل جنوبی و درمجاورت روستای تورگان،درخواست مالکیت زمین خود را به کمیسیون ماده ۳ این سازمان ارائه داده است. با عنایت به توجه ویژه مدیرعامل سازمان به بررسی کامل و مجدد تمامی اراضی واگذاری، رسیدگی مجدد به پرونده این زمین با تامین اعتبار و خرید کلیه نقشه های هوایی منطقه در سال های 1374، 1369 و 1346 از سازمان های مرتبط با این امر در کشور در کمیسیون ماده ۳ سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.
مستندات ارائه شده توسط متصرف این اراضی ملی پس از دستور کمیسیون ماده ۳ توسط کارشناسان با دقت  مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در بررسی ها و طبق اظهار نظر واحد نقشه برداری و تطبیق نقشه و کروکی (GIS) سازمان منطقه آزاد قشم هیچگونه آثاری مبنی بر مالکیت شخص مدعی نسبت به این اراضی مشاهده نشد.
سرپرست مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد:  با توجه به تایید نشدن مستندات اولیه ارائه شده توسط متصرف، مقرر و مصوب شد تا به منظور اعاده زمین ابلاغ 15 روزه نسبت به تخریب آثار تصرف و تحویل زمین به اطلاع شخص مدعی مالکیت که اکنون درجایگاه متصرف اراضی ملی قرار گرفته بود، برسد.
رزمجو ادامه داد: پس از گذشت مهلت 15 روزه ابلاغ به متصرف 10 هکتار از اراضی ملی، پرونده در دادسرا مطرح شد که با بررسی آن و بازدید از محل توسط دادستان مهلت 10 روزه جهت تخریب و تحویل زمین توسط متصرف تعیین و در ادامه ابلاغ شد.
وی افزود: با پایان مهلت 10 روزه، مدیریت حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور ویژه دادستان شهرستان قشم نسبت به تخریب و رفع تصرف اراضی ملی اقدام نمود.
محدثه رزمجو خبر از کاربری زراعی این اراضی ملی تصرف شده داد و گفت: مبلغ این 10 هکتار حدود  50 میلیارد ریال برآورد می شود.
سرپرست مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: از ابتدای امسال تا آخر آبانماه 281 هزار و 352 متر مربع زمین به ارزش 192 میلیارد و 110 میلیون و 200 هزار ریال رفع تصرف شده است که این امر جز با همکاری و هماهنگی ویژه بین نمایندگان عالی دو‌قوه مجریه و قضائیه در سطح جزیره قشم  امکان پذیر نبود.
وی در ادامه افزود: به مردم جزیره قشم توصیه میکنم به منظور دوری از هرگونه شایعه و اخبار  ناصحیح که عمدتا از سوی افرادی که قصد ایجاد فاصله بین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند منتشر  می شود، از طریق خبرگزاری های رسمی از رویدادهای جزیره قشم با خبر شوند.
جزیره قشم با وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است. شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.

امتیاز به خبر :