امضای تفاهم نامه‌ سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امضا تفاهم نامه‌ سرمایه‌گذاری بین بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدمهدی بنچاری در آیین امضا تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های لجستیکی و تولیدی در بندر بوشهر گفت: بمنظور ایجاد فعالیتهای لجستیکیی، صنایع تولیدی و ارزش افزوده در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، در مجتمع بندری نگین، تفاهم نامه ای بین بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در روز ملی حمل و نقل امضا شد.
بنچاری با اشاره به توسعه طرح‌های بندری در بوشهر افزود: مجتمع بندری نگین بوشهر یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی است که با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.
وی، مجتمع بندری نگین را به عنوان پسکرانه فعالیت‌های بندر بوشهر دانست و گفت: با تکمیل پروژه‌های این مجتمع بندری، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تکمیل فاز نخست پایانه کانتینری بندر بوشهر خبرداد و افزود: ترمینال کانتینری مجتمع بندری جزیره نگین بوشهر با ظرفیت تخلیه و بارگیری 300 هزارTEU کانتینر دو ماه آینده افتتاح می‌شود.
بنچاری پیشرفت فیزیکی پایانه کانتینری مجتمع بندری جزیره نگین بوشهر را 82 درصد دانست و گفت: دراجرای پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین 340 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر سالانه به یک میلیون TEU کانتینر افزایش می‌یابد.


 

امتیاز به خبر :