133 فیلم ، عکس و فیلمنامه به جشنواره فیلم کوتاه اروند راه یافت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: 133 اثر شامل 64 فیلم کوتاه، 48 اثر تک عکس، سه مجموعه عکس و 18 فیلمنامه به بخش مسابقه پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند راه یافته است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا همایون قنواتی گفت: این جشنواره در سه بخش فیلم، فیمنامه نویسی و عکس با حضور 21 دفتر سینمای جوان از 10 استان کشور در آبادان برگزار می شود.
وی افزود: در این جشنواره فیلمسازان 170 هنرمند، عکاس و فیلمساز منطقه سه سینمای جوان از استان های خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر حضور دارند.
قنواتی گفت: در بخش فیلم کوتاه 395 اثر در چهار بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل 114 اثر در بخش مستند، 198 اثر داستانی، 52 اثر بخش تجربی و 31 اثر پویانمایی بودند.
وی گفت: پس از بازبینی آثار رسیده 36 فیلم داستانی، 15 فیلم مستند، چهار فیلم تجربی و 9 فیلم پویانمایی به بخش مسابقه جشنواره راه یافت.
وی به ارسال یک هزار و 159 قطعه عکس در بخش تک عکس و 78 اثر مجموعه در بخش عکس پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند اشاره کرد و بیان داشت:در نهایت 48 اثر تک عکس و 3 مجموعه عکس در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت:در بخش فیلمنامه 289 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در بخش آزاد 257 اثر و بخش اقتباسی 32 اثر بود و در نهایت 18 فیلمنامه در بخش مسابقه داوری می شوند که شامل سه اثر اقتباسی و 15 اثر بخش آزاد است.
وی به کمک یک میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد اروند به انجمن سینمای جوان آبادان اشاره کرد و بیان داشت:نتیجه این کمک و حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند حضور آثار هنرمندان آبادانی در بخش های مسابقه جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند است.
وی گفت:در کنار برگزاری جشنوراه کارگاههای و نشست های تخصصی آموزشی با عنوان 'بازنگری در عناصر سینما با تمرکز بر فیلم کوتاه' با حضور مجید برزگر، نشست تخصصی 'از عکاسی به سینما (فیلم سازی یک نفره) با حضور سیف الله صمیدان، نشست تخصصی 'ارزش های بصری و عوامل موثر در انتخاب عکس' با حضور مجید ناگهی و کارگاه فیلمنامه نویسی 'تحیلی ساختار و عناصر مشترک داستان و فیلم نامه کوتاه' با حضور داریوش غریب زاده برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند افزود: همزمان با برگزاری پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند در پنجم دیماه مراسم بزرگداشت و تقدیر و تجلیل از فیلمساز آبادانی امیر نادری در سینما نفت آبادان برگزار می شود.
پنجاه و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه اروند از سوم تا ششم دیماه در سینما مهر آبادان برگزار می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو