عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا زمینه ساز فعالیت تجار ایرانی است

سفیر کشورمان در مصاحبه با تلوزیون "شو قو کات" ارمنستان به سوالاتی در خصوص راه‌های توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و ارمنستان پاسخ داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سید کاظم سجادی با اشاره به مشترکات دیرینه فرهنگی و تمدنی بین ایرانیان و ارامنه از گستردگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شده توسط سفارت کشورمان در ارمنستان طی دو سال گذشته بویژه در زمینه‌های گسترش مراکز آموزش زبان فارسی، انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد فرهنگی، افزایش حضور گردشگران دو کشور و ... خبر داد.
سفیر کشورمان با اشاره به افتتاح منطقه آزاد مغری که اخیرا توسط کارن کاراپتیان انجام شد ابراز امیدواری کرد که با تکمیل ساخت بزرگراه شمال- جنوب ارمنستان زمینه لازم برای سفر زمینی گردشگران و فعالان اقتصادی ارمنی به ایران فراهم شده و همکاری این منطقه آزاد تجاری با منطقه آزاد ارس میزان مبادلات دو کشور را به سطح قابل توجهی افزایش دهد.
سجادی با اشاره به حضور گسترده دیاسپورای ارمنی در خارج از کشور و جذابیت بخش‌های انرژی، صنعت و معدن جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران خارجی، خواهان مشارکت سرمایه، دانش و تخصص ارامنه خارج از کشور در زیرساخت‌های ایران شد و گفت: تعداد زیادی از ارامنه قرن‌های در کنار هموطنان مسلمان خود به پیشرفت و توسعه ایران کمک کردند، لذا دوستان ارمنی ما در هر جای جهان می توانند با انتقال سرمایه و تخصص خود به ایران در زمینه‌های مختلف صنعتی و انرژی مشارکت کنند.
سفیر کشورمان، ایران و ارمنستان را دوستان واقعی یکدیگر دانستند و افزود: موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی و عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا زمینه‌های لازم برای تجار ایرانی را فراهم خواهد کرد که کالاها و خدمات تولیدی خود را از طریق این کشور به بازار گسترده کشورهای این حوزه و بویژه اروپا صادر نمایند.
در ادامه این مصاحبه سجادی با اشاره به ظرفیت های مغفول مانده زیادی که بر سر راه توسعه روابط در بخش های اقتصادی و تجاری وجود دارد، گفت: تلاش های زیادی توسط مقام های عالیرتبه دو کشور برای افزایش حجم تجارت انجام شده و لازم است فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان با شناسایی این ظرفیت ها و سرمایه گذاری در آنها تحرک خاصی به مناسبات اقتصادی وارد کند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو