اخبار اقتصادی | رکورد شکنی بورس در نخستن روز زمستان

  • شنبه 2 دی 1396 - 14:45
  • 0 دیدگاه
شاخص بورس امروز (شنبه) یک هزار و 307 واحد بالا رفت و در جایگاه 96 هزار و 816 واحدی ایستاد.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: بازار بورس در نخستین روز کاری فصل زمستان، گرم و پربازده بود به طوری که در رکوردی بی سابقه بیش از یک هزار واحد رشد کرد و به مرز کانال 97 هزار واحدی نزدیک شد.
بخش عمده رشد شاخص در معاملات امروز در نتیجه معاملات شرکت هایی بود که ارتباط مستقیمی با بازارهای جهانی دارند.
رشد قیمت کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) در ماه های اخیر، زمینه رشد قابل توجه شاخص بورس را فراهم کرده است.
بر این اساس، نمادهایی مانند فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، شخارک (پتروشیمی خارک)، فارس (هلدینگ خلیج فارس) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با رشد خود بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز در صدر گروه های بورسی قرار داشت؛ در معاملات امروز در این گروه 217میلیون سهم به ارزش 613 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فرآورده های نفتی به ارزش 410 میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش 219 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم گروه خودرو با معاملاتی به ارزش 179 میلیارد ریال جای گرفت؛ گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش 172 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
در معاملات امروز یک میلیارد و 176 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 66 میلیارد ریال در 70 هزار و 529 نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز، روندی صعودی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 419 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 83 واحد رشد کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 63 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، یک هزار و 533 واحد افزایش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، یک هزار و 138 واحد و شاخص بازار دوم بورس یک هزار و 679 واحد بالا رفت.

برچسب ها : اخبار اقتصادی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو