تعمیر دو دستگاه جرثقیل ویژه بارگیری کانتینر توسط متخصصان ایرانی در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای پروژه تعمیرات اساسی دو دستگاه جرثقیل ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) در پایانه شماره یک کانتینری بندر شهید رجایی با بهره گیری از توان و دانش فنی متخصصان ایرانی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا پوررجبی ضمن بیان جزییاتی در این رابطه گفت: این پروژه شامل تعویض الکتروموتور هویست، تعمیر اساسی اسپریدر، آسانسور و جک های TLS و همچنین سرویس و کالیبراسیون سیستم های کنترل و فرمان درایوها به منظور بازسازی و احياء مجدد تجهيزات مستهلك این دو گنتری کرین بود كه در گذشته کارکرد و عمليات بالایی داشته اند.

پوررجبی هدف از انجام تعمیرات اساسی گنتری کرین ها به عنوان تجهیزات استراتژیک بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران را افزایش بهره وری و ارتقاء سطح اثر بخشی تجهیزات، عنوان کرد.

وی افزود: افزایش سطح ایمنی کار با تجهیز و کاهش هزینه های مربوطه از دیگر اهدافی است که در پروژه های تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک مدنظر معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به عمر بالا و کارکرد زیاد تجهیزات فعال در پایانه شماره یک کانتینری بزرگترین بندر تجاری ایران، گفت: با سرلوحه قرار دادن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از توان و دانش فنی مهندسان و متخصصان داخلی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، پروژه تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است.

پوررجبی افزود: پشتیبانی و تقويت فعالیت های عملیاتی و تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری به منظور بهره گیری از تمام ظرفیت های فنی و تجهیزاتی موجود در بندر از دیگر اهداف کلان چنین پروژه ای است.

وی گفت: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء به عنوان بهره بردار پااینه شماره یک کانتینری با هماهنگی و همکاری کارشناسان و مشاوران فنی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی پس از بررسی وضعیت تجهیزات و نمایان شدن نیاز مبرم انجام تعمیرات اساسی گنتری کرین های شماره 4 و 5 این پایانه (کلاس پست پاناماکس ساخت شرکت بین المللی لیبهر)، قبل از دچار شدن به وضعیت بحرانی خرابی، سوانح و حوادث احتمالی و همچنین خارج از سرویسی طولانی مدت تجهیزات، اقدام به تعمیر اساسی این دو جرثقیل کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به مزایای اجرای چنین پروژه های تعمیراتی، افزود: انجام تعمیرات اساسی این تجهیزات علاوه بر ارتقاء سطح کمی و کیفی عملیات ترمینال اول کانتینری این بندر، توانسته است علاوه بر حفظ و نگهداری از دارایی های فیزیکی سازمان به عنوان سرمایه های ملی این مرز و بوم، هزینه های گزاف خرید قطعات و تعمیرات در این بخش از تجهیزات را به حداقل برساند.

پوررجبی در پایان گفت: این پروژه تعمیراتی با صرف هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال، هفت ماه و نیم به طول انجامید و شش هزار و 500 نفر ساعت کار فنی برای آن صرف شده است.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو