توسعه بازار صنایع دستی قشم در دنیا

مدیر باغ آئین های سلخ و فعال کاشانه های مهمان و صنایع دستی جزیره قشم گفت: 139 کشور جهان امسال در نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی آرتیجیانای میلان ایتالیا هنرِ هنرمندان خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرینا، زینت دریایی به استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از صنایع دستی قشم در سی و ششمین نمایشگاه گردشگری ایتالیا اشاره کرد و افزود: در این دور از نمایشگاه ها لباس های زیبا و رنگارنگ بانوان جزیره، حصیر، طرح های مختلف گلابتون دوزی شده روی لباس، تابلوهای خوس دوزی شده، عروسک های بومی این منطقه، برقع و صنایعی که با استفاده از صدف های دریایی توسط بانوان هنرمند جزیره قشم ساخته شده به معرض نمایش گذاشته شد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دریایی گفت: شمار زیادی از مردم ایتالیا و دیگر بازدیدکنندگان با حضور در غرفه منطقه آزاد قشم، پکیج گردشگری و اقتصادی این منطقه را از مسئولان غرفه قشم، دریافت کردند و از نزدیک با صنایع دستی جزیره آشنا شدند.

وی ادامه داد: در این پکیج ها، سایت های مهم گردشگری از جمله ژئوسایت های تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم به همراه جاذبه های دیگر جزایر قشم، هنگام، هرمز و لارک و همچنین هنر صنایع دستی بانوان جزیره به زبان های خارجی معرفی شد.

مدیر باغ آئین های سلخ افزود: بسته های حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی به همراه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف این جزیره نیز در قالب سی دی به صاحبان صنایع و بازدیدکنندگان این نمایشگاه ارائه شد.

 فعال کاشانه های مهمان و صنایع دستی جزیره قشم به برنامه های آتی خود برای حضور در نمایشگاه سال آینده اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد قشم برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور داشت و تمام توان خود را برای معرفی شایسته و فروش بسیار خوب صنایع دستی مردان و زنان هنرمند جزیره به کار گرفت و امیدواریم با برنامه ریزی های جدی و اصولی سال آینده با چندین غرفه در این نمایشگاه حضور یابد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :