شمار پروازهای فرودگاه قشم به ۱۵۰ سورتی در هفته رسید

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم گفت: شمار پرواز های هفتگی این فرودگاه از دوم دی ماه به ۱۵۰ سورتی رسید.

به گزارش فرینا، مجتبی شمس نژاد افزود: سه شنبه و جمعه های هر هفته با ۲۸ سورتی پرواز شلوغ ترین روزهای پروازی قشم و دوشنبه و پنج شنبه ها هر کدام با ۱۶ سورتی، خلوت ترین روزهای پروازی در این فرودگاه می باشد.

شمس نژاد گفت: شرکت هواپیمایی زاگرس با ۵۸ سورتی پرواز جایگاه نخست سفرها به قشم را در اختیار دارد و معراج، ایران ایر، کیش و ماهان هر کدام با ۴ سورتی پرواز کمترین میزان تردد به قشم را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه قشم ایر با ۳۸ سورتی پرواز جایگاه دوم پروازی فرودگاه بین المللی قشم را در اختیار دارد، افزود: از این تعداد پرواز در هفته، ۱۴ سورتی پرواز توسط این شرکت هواپیمایی در مسیر فرودگاه قشم و دبی انجام‌ می شود.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم ادامه داد: از مجموع ۱۵۰ سورتی پرواز در هفته به ترتیب تهران با ۹۸، مشهد با ۱۶، اصفهان ۸، شیراز با ۶ و تبریز و کرمان هر کدام با ۴ سورتی پرواز و ۱۴ سورتی پرواز هم در این فرودگاه به عنوان بخش بین المللی در مسیر قشم و دبی انجام‌ می شود.

شمس نژاد با ابراز امیدواری برای افزایش سفرها به قشم با توجه به ماه های پایان سال، گفت: هم اینک زاگرس، قشم ایر، معراج، ایران ایر، آتا، آسمان، تابان، کیش، ماهان و سپهران ۱۰ شرکتی هستند که کار نقل و انتقال گردشگران جزیره قشم را بعهده دارند.

بنا به این گزارش، همه ساله بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی از سه مسیر دریایی، زمینی و هوایی  به جزیره قشم در جنوب ایران سفر می کنند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :