افتتاح دفتر منطقه آزاد ارس در شهر کاپان ارمنستان

دفتر منطقه آزاد اقتصادی ارس برای توسعه روابط تهران و ایروان و بر اساس توافق به عمل آمده بین مدیران منطقه آزاد ارس ایران و منطقه آزاد اقتصادی سیونیک در شهر کاپان ارمنستان افتتاح شد.

به گزارش فرینا، دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس با حضور محسن خادم عرب باغی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در ساختمان مرکز توسعه و سرمایه گذاری استان سیونیک در شهر کاپان دایر شد.
دفتر دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در ارمنستان در گزارشی به ایرنا اعلام کرد: مراسم افتتاح دفتر سازمان منطقه آزاد ارس در کاپان با حضور نمایندگانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، سازمان اجتماعی تجار و تولیدکنندگان ایرانی در ارمنستان، استاندار سیونیک، شهردار کاپان و دیگر مقام های استانی برگزار شد.
در این مراسم یادداشت تفاهم همکاری های تجاری بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس و سیونیک به منظور تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به امضای طرفین رسید.
هدف از تاسیس این دفتر کمک به جذب گردشگر و سرمایه گذار ارمنی به ایران از طریق اطلاع رسانی و تسهیل و ارتقاء روابط تجاری به ویژه میان دو منطقه مرزی اعلام شده است.
همچنین قرار است در آینده نزدیک دفتر مرکز توسعه و سرمایه گذاری سیونیک نیز در منطقه آزاد ارس ایجاد شود. راه اندازی خط اتوبوسرانی بین شهرهای جلفا و کاپان نیز از دیگر برنامه های مدیران این منطقه می باشد که قرار است به زودی دایر شود.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و 3 میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
این کشور با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان (جمهوری خودخوانده قره‌باغ) و در جنوب با ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
منطقه آزاد ارس نیز با ببیش از 50 هزار هکتار وسعت در 140 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه جنوبی ارس واقع شده و بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران فعالیت های صنعتی، تجاری، کشاورزی و گردشگری را انجام می دهد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :