توسعه حمل و نقل وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش می دهد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم گرامیداشت روز ملی راهداری و حمل و نقل، گفت: توسعه حمل و نقل، وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش می دهد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در این مراسم تاکید کرد: حمل و نقل و ترانزیت، امروزه یکی از بخش های اقتصادی درآمدزای بسیاری از کشورهای دنیاست و در ایران نیز باید بتوانیم با ترمیم ناوگان فرسوده حمل و نقل در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.
وی افزود: توسعه حمل و نقل می تواند وابستگی کشور به درآمد نفتی را کاهش دهد و خوشبختانه در سال های اخیر نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن اشاره به دلایل اهمیت این بخش از اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: اهمیت حمل و نقل در معادلات اقتصادی کشورها بسیار بالاست و به خاطر این اهمیت است که یک روز خاص برای این بخش اقتصادی در تقویم رسمی کشور تعیین شده است.
عرب باغی تصریح کرد: توسعه کشور بدون ایجاد بهره وری ممکن نیست و در بخش حمل و نقل نیز علاوه بر سرمایه گذاری به روش هایی نیاز داریم که بهره وری در این کار را بالاتر ببریم.
گفتنی است، مراسم گرامیداشت روز ملی راهداری و حمل و نقل با مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولان شهرستان و شرکتهای حمل و نقل در پایانه مرزی نوردوز برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو