رایزنی منطقه ویژه مهران برای عضویت در فدراسیون بین المللی مناطق آزاد و ویژه جهان

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی مهران از تدوین سند راهبردی برای منطقه خبر داد و گفت: رایزنی لازم برای عضویت مهران در فدراسیون بین‌المللی مناطق آزاد و ویژه جهان در ژنو انجام شده است.

به گزارش فرینا، احسان خسروی‌پور افزود: موضوع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را با جدیت دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا تحرک لازم در این زمینه به وجود‌ آید تا منطقه ویژه به قطب اقتصادی استان تبدیل شود نه اینکه به سمت فروش اراضی آن برویم.

خسروی پور با بیان اینکه سند راهبردی منطقه ویژه با رعایت الزامات منطقه ویژه تدوین خواهد شد و ظرفیت بسیار بالایی برای تدوین جامع‌تر این سند وجود دارد، گفت: رایزنی‌هایی با وزارت نفت، راه و شهرسازی، راه‌آهن، انرژی پاک و خدمات مالی با طرف‌های خارجی صورت گرفته است.

وی از درخواست این منطقه برای عضویت در فدراسیون بین‌المللی مناطق آزاد و ویژه جهان در ژنو خبر داد و افزود: مذاکراتی نیز با مناطق آزاد گرجستان و خواهرخواندگی با منطقه آزاد پیروت صربستان انجام شده و صندوق ضمانت صادرات ایران تامین امنیت سرمایه‌گذاری را برعهده‌ خواهد گرفت تا کارگزاری در استان ایلام برقرار شود.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی مهران با تاکید بر اینکه تحرک در منطقه ویژه به ایجاد جذابیت این منطقه کمک خواهد کرد، گفت: به دنبال راه‌اندازی دفتر نخبگان جهان اسلام و پژوهشکده صنعتی و اقتصادی استان هستیم و توافق اولیه راه‌اندازی نخستین دانشگاه هوافضای ایران و روسیه در ایلام نیز حاصل شده است.

خسروی‌پور افزود: توریسم‌درمانی یکی دیگر از موضوعاتی است که تلاش می‌کنیم در منطقه ویژه اقتصادی مهران جای خود را باز کند.


امتیاز به خبر :