بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه ویژه بندر امیرآباد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توانمندی ها و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش فرینا، در این بازدید منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در منطقه ویژه اقتصادی واقع در پسکرانه 1060 هکتاری بندر امیرآباد، از شرکت ها و کارخانه های مستقر و فعال در این منطقه بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور در منطقه عملیاتی بندرامیرآباد از اسکله ها و بخش های مختلف عملیات تخلیه و بارگیری بازدید و با مسائل پیرامون این حوزه آشنا شد.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز در این بازدید بندرامیرآباد را تنها بندر نسل سوم کشور معرفی کرد و گفت: منافع اقتصادی بندرامیرآباد در استان مازندران و منطقه می تواند زمینه ساز تحولی شگرف درسال مزین به نام «اقتصاد مقاومتی، تولیدواشتغال» در بخش صنعت حمل و نقل دریایی باشد.
سیاوش رضوانی با اشاره به حجم سرمایه گذاری های انجام شده توسط دولت و بخش خصوصی در بندر امیرآباد افزود: اتصال به شبکه ریلی کشور ، برخورداری از سیستم حمل ونقل چند وجهی، اسکله رورو ریلی ، 15 پست اسکله فعال و ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری 7.5 میلیون تن کالا در سال را از دیگر ویژگی های بزرگترین بندر حاشیه شمالی دریای خزر بر شمرد.
رضوانی همچنین با بیان اینکه بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر در ایران است که تکالیف مناطق ویژه اقتصادی را رعایت کرده است گفت: صادرات از مهمترین اصول در بندرامیرآباد می باشد که برای تقویت و توسعه آن کارهای زیربنایی مختلفی انجام گرفته است که باید در این بخش فعال تر از گذشته عمل شود.
وی با تأکید بر افزایش تنوع کالا و تقویت ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب افزود: اوج شکوفایی بندر و توسعه همه جانبه آن، توجه به بخش صادرات، ترانزیت کالا و راه اندازی اسکله رو رو ریلی می باشد که با قوت در دست انجام است.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت:  منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در حال حاضر دارای 1060 هکتار اراضی پسکرانه است که قابل توسعه به بیش از دو هزار هکتار می باشد و 30 شرکت خصوصی در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده اند که تاکنون 10 شرکت در بخش های مختلف تولیدی، مخازن فراورده های نفتی و روغن ، کارخانجات گچ، کاغذ، فولاد، سیلو و سورتینگ فعال شده اند.
گفتنی است در پایان معاون وزیر صنعت،معدت و تجارت از مرکز جستجو نجات دریایی (MRCC) بازدید کرد.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو