تاکید مشاور رییس جمهور بر ایجاد مرکز مالی بین المللی در کیش

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بر ایجاد مرکز بین المللی مالی در جزیره کیش تاکید کرد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر دو روزه خود به کیش در نشستی با مدیر عامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش به تبیین ضرورت های توسعه جزیره کیش در حوزه های گردشگری و تجاری پرداخت.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این جلسه گفت: منطقه آزاد کیش نسبت به سایر مناطق آزاد پیوسته مورد توجه بیشتری بوده و این موضوع بر سنگینی بار مسئولیت مدیرعامل کیش می افزاید.
وی با اشاره به برنامه ها و افق هایی که مد نظر دکتر انصاری لاری است گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز برای مساعدت و همکاری در جهت تسهیل امور آماده است. برای رسیدن به این اهداف و افق ها باید از ظرفیت های کلان کشور هم استفاده شود و لذا آنچه در مناطق آزاد تدوین، پیش بینی و هدف گذاری می شود باید از نظر علمی و تخصصی دقیق باشد تا بتوان در مراجع بالاتر از این برنامه ها دفاع کرد. در این راستا از همه دعوت می کنم برای یک حرکت جهاد گونه و جدی با هدف توسعه مناطق آزاد آماده باشند.
وی تاکید کرد: گردشگری باید محور توسعه جزیره کیش باشد و همه ذی نفعان احساس کنند که کیش می تواند مقصد گردشگری آنها باشد. باید محور درآمدهایمان را مشخص کنیم که از کجاست. اگر محور درآمدهایمان را مشخص کنیم و آن را هدف قرار دهیم، می توانیم از ابعاد مختلف آن بهره برداری کنیم تا موفق به ایجاد درآمد پایدار شویم.
بانک گفت: کیش باید یک مرکز مالی بین المللی شود که در این راه بانکهای خارجی می توانند نقش مکمل را ایفا کنند. همچنین برای ایجاد یک مرکز بین المللی بورس برای مناطق آزاد نیز باید تلاش شود.
مشاور رییس جمهور در ادامه وحدت رویه در اصول کلان مناطق آزاد و رقابت جهت ارائه عملکرد بهتر را خط مشی صحیح برای این مناطق برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت های گردشگری از موضوعات مورد تاکید رییس جمهوری است که باید با تسهیل امور در جهت ارتقای امکانات و خدمات گردشگری تلاش شود.
وی برنامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ایجاد شهر هوشمند برای ارائه خدمات یکپارچه به سرمایه گذاران وگردشگران را یکی از برنامه های ضروری در جهت توسعه گردشگری این منطقه آزاد دانست.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو