کنترل تخلفات اتباع خارجه ربطی به لغو ویزا ندارد

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: بحث کنترل تخلفات اتباع خارجه هیچ ارتباطی به ویزا و لغو آن ندارد. دروازه‌ها و امکانات کنترلی باید ایجاد شود و این موضوع به عهده نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.

به گزارش فرینا، حسن قشقاوی امروز در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه در منطقه آزاد اروند ویزا لغو شده اعمال قانون بوده است و این کار تاکنون اجرایی نشده بود و باید سریع‌تر صورت می‌گرفت.
وی عنوان کرد: از طرفی این کار آثار و برکات زیادی دارد و تا امروز کثرت رفت‌وآمد بین مردم منطقه آزاد اروند و عراق بیشتر شده و اقتصاد جهش پیداکرده است.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: اگر خرمشهر و آبادان منطقه آزاد نشده بود ساخته نمی‌شد، اکنون وضع کسب‌وکار خوب شده و بازار این منطقه پررونق شده است.
قشقاوی بابیان اینکه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، اظهار داشت: به نظرم نقش رادیو و تلویزیون آبادان باید در این راه مفید باشد و پیشنهاد می‌کنم ائمه جمعه به این موضوع کمک کنند و بخشی از خطبه‌های خود را به ارشاد مردم بپردازند. انتظار ما این است که علما به این موضوع کمک کنند.
وی بابیان اینکه نهادها نیز باید منسجم باشند، عنوان کرد: نهادها علاوه بر وظیفه ذاتی که دارند باید با سازمان منطقه آزاد اروند هماهنگ باشند و این سازمان باید به همه ارگان‌ها اشراف داشته باشد و همه نهادهای خرمشهر و آبادان تحت نظر این سازمان عمل کنند.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: بحث کنترل تخلفات اتباع خارجه هیچ ارتباطی به ویزا و لغو آن ندارد. دروازه‌ها و امکانات کنترلی باید ایجاد شود و این موضوع به عهده نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.
وی اعلام کرد: هر ارگانی که این کار را نکند مخالف قانون عمل کرده و نهادهای نظامی باید خودشان را شرایط هماهنگ کنند، سازمان منطقه آزاد اروند هم به این موضوع کمک می‌کند.
قشقاوی بابیان اینکه نباید به دلیل ورود پشه به‌طور کل درب پنجره را بست و از هوای بهاری لذت نبرد، بیان کرد: نیروی‌های نظامی و انتظامی باید نقش توری این پنجره را بازی کنند و بگزارند از هوای بهاری استفاده کرد.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: اگر می‌خواهیم دیدگاه حزب‌اللهی و ولایی ما تقویت شود باید لغو ویزا محقق می‌شد.
وی افزود: اعلام می‌کنیم هر کس به گذرنامه ما احترام بگزارد لغو ویزا می‌کنیم و استراتژی ما لغو کامل ویزا است و ما هیچ مشکل امنیتی نداریم هرچند باید مراقبت نفوذ باشیم چراکه به بیان مقام معظم رهبری خطر نفوذ همیشه وجود دارد.
قشقاوی با اشاره به اینکه ایران در لغو ویزا برای کشور عراق پیشتاز بوده تصریح کرد: امیدواریم مقامات عراقی نیز این کار را برای کشور ما انجام دهند.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه اظهار کرد: توجه به قوانین منطقه آزاد نادیده گرفتن امنیت نیست و اینکه بگوییم چون نمی‌توانیم کنترل کنیم قانون منطقه را جدی نگیریم صحیح نیست.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد سیاست‌گذار فرهنگی، اقتصادی و دینی منطقه آزاد است و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی باید امنیت را کنترل کنند.
قشقاوی عنوان کرد: از صداوسیمای آبادان خواهش می‌کنیم آموزش‌های لازم را در این زمینه بدهد و امیدوارم همه دست در دست هم دهیم تا خرمشهر و آبادان تقویت شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :