اهمیت آشنایی جامعه با تاثیر منفی مال حرام

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: بازاریان و کسبه بیشتر مسائل و احکام حرام و حلال در معامله را می دانند، اما آنچه مجهول باقی مانده تاثیر منفی مال حرام است که جامعه باید بیشتر با آن آشنا شود.

به گزارش فرینا، آیت الله غلام علی نعیم آبادی در همایش الگوهای بازار اسلامی در منطقه آزاد قشم افزود: مال حرام هم بر زندگی  فرد کاسب تاثیر منفی می گذارد و هم بر نسل وی تاثیر نامطلوبی دارد.
وی ادامه داد: مفاسد اقتصادی در بازار تنها با تذکرات اخلاقی از بین نمی رود بلکه باید علاوه بر نظارت دقیق و مستمر، با‌ متخلفان برخورد هم صورت بگیرد.
نعیم آبادی تصریح کرد: قانونگرایی، کوشش و قناعت از جمله اموری است که دولت باید کوشش کند تا در جامعه نهادینه شود.
وی ادامه داد: مسئولان از انتقاد ناراحت نشوند و هر مدیری که انتقاد پذیر نباشد، در معیار های دینی به عنوان یک مدیر متدین شناخته نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندر عباس در ادامه به ویژگی های شخصیتی آیت الله جوادی آملی پرداخت و اظهار کرد: تفسیر قرآن یک ضرورت است و علمای دینی باید همانند آیت الله جوادی آملی کار تفسیر قرآن را با جدیت ادامه دهند.
وی گفت: مجتهدین باید دست به قلم شوند و قرآن را تفسیر کنند وگرنه دیگران قرآن را بگونه ای تفسیر می کنند که موجب توهین به قرآن و اسلام می شود.
همایش الگوهای بازار اسلامی با رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء قم، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، معاون سیاسی-امنیتی استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امام جمعه، فرماندار، امام جمعه اهل سنت و دیگر مسئولان قشم برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو