ضرورت تجمیع نمایشگاههای ارگان های دریایی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لازم است تمام ارگان های دریایی کشور در کمیته های مختلف IMO حضوری فعال داشته باشند و از مواضع و منافع کشور در این حوزه دفاع کنند.

به گزارش فرینا، در نشست شورای عالی مدیران ارشد هماهنگی ارگان های دریایی کشور، مدیران عامل سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفت کش، سازمان شیلات جمهوری اسلامی و نمایندگان نیروی دریایی ارتش و سایر ارگان های صنعت دریایی و دریانوردی کشور حضور داشتند، در خصوص ۵ دستور کار و مسائل و موضوعات مبتلا به در صنعت حمل و نقل دریایی کشور بحث و تبادل و نظر شد.

بهبود ارتباطات و فرآیندها در همایش ارگان های دریایی
در این نشست محمد راستاد با اشاره به همایش ارگان های دریایی کشور که بهمن ماه در چابهار برگزار می شود، گفت: انتظار می رود این همایش علاوه بررویکرد آکادمیک و علمی، بر بهبود فرآیندها و ارتباط بهتر میان ارگان های دریایی تمرکز داشته باشد.
راستاد افزود: با در خصوص دغدغه های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده از سوخت LNG  و حمایت از ناوگان ملی گفت: همایش ارگان های دریایی فرصت مناسبی برای طرح این مساله است و در این شرایط کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش به حمایت نیاز دارند.

هویت بخشی به شناورها؛ راه مقابله با صید غیرمجاز
وی همچنین در خصوص خبر مدیرعامل سازمان شیلات درباره افزایش صید های غیر مجاز و عدم برخورد با این پدیده ناشی از ضرورت های معیشتی مردم، افزود: بحث هویت بخشی به شناور های بدون هویت در دستور کار سازمان است که به موضوع صید های غیر مجاز نیز مربوط است.

حضور فعال جمهوری اسلامی در نشست IMO
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در خصوص مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) گفت: مجمع شورای سازمان جهانی دریانوردی بالاترین رکن IMO است که کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در آن شرکت می کنند و امسال بنا به صلاحدید وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران کاندید انتخابات این مجمع نشد.
راستاد ادامه داد: لازم است تمام ارگان های دریایی کشور در کمیته های مختلف IMO حضوری فعال داشته باشند و از مواضع و منافع کشور در این حوزه دفاع کنند.
وی گفت: در مجمع امسال IMO ما ضمن اشاره به نقش جمهوری اسلامی در امنیت دریایی منطقه و جهان، بر ضرورت اهمیت ملاحظات فنی به جای ملاحظات سیاسی تاکید کردیم.
در پایان حق شناس؛ معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر مصوبه همین شورا بر تجمیع و تمرکز نمایشگاه ارگان های دریایی به یک نمایشگاه اصلی در سال خواستار عدم برگزاری نمایشگاه و همایش های پراکنده در حوزه دریایی شد.




 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو