همیاری سازمان منطقه آزاد قشم برای درمان اعتیاد بیماران جزیره قشم

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه همیاری این مدیریت با انجمن معتادان گمنام کشور (NA) برای نجات افراد مبتلا به این بیماری در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری اعلام کرد: دوره های آموزشی ترک اعتیاد از سوی انجمن معتادان کشور در قشم که نخستین جلسه آن اول دی ماه امسال در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد تا پایان سال و هر ماه یک نشست ادامه خواهد یافت.
«نجات یک معتاد، نجات یک ملت است» سخن ارزنده حضرت امام خمینی (ره) شعار این انجمن است و اعضای آن بر این باورند که بدون مصرف مواد مخدر هم می شود به زندگی ادامه داد.
به گفته مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، 240 نفر از بیماران حوزه اعتیاد، خانواده آنان و علاقمندان به این مبحث در نخستین دوره آموزشی این انجمن که با حمایت این مدیریت در تالار وحدت شهر قشم برگزار شد، شرکت کردند و از مباحث مطرح شده بهره بردند.
او گفت: بازگو کردن مطالب برای نجات بیماران اعتیادی از سوی اعضای این انجمن که خود نیز پیش از این گرفتار اعتیاد بودند تاثیر بسیار مهمی بر روی شرکت کنندگان دارد و افراد بیمار با چشم خود سلامت افراد گرفتار اعتیاد را می بینند و به نجات خود هم امیدوار می شوند.
ذاکری با اعلام اینکه در این دوره های آموزشی تلاش می شود فرد گرفتار اعتیاد را به باور نجات یافتن برسانند، افزود: پس از این مرحله تلاش ها برای هدایت این افراد به جامعه کار، خانواده و در نهایت اجتماع آغاز می شود که نتیجه آن نجات یک معتاد یا یک ملت خواهد بود.
به گفته وی، روح و جسم فرد بیمار باید با دوره های آموزشی و به باور رساندن فرد معتاد با هم درمان شود و جامعه نیز می بایست در فرآیند نجات این بیماران دست در دست هم داده و به سلامت جامعه کمک کنند.
بنا به این گزارش، دوره های آموزشی ترک اعتیاد در جزیره قشم با مشارکت مدیریت اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم و انجمن معتادان گمنام با هدف ایجاد بستر مناسب برای نجات روح و جسم این بیماران تا پایان امسال و هر ماه یک نشست ادامه خواهد داشت.

امتیاز به خبر :