افزایش درآمد عمومی گمرک بندر امیرآباد در 9 ماهه اول سال

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: درآمد عمومی گمرک امیرآباد در 9 ماهه اول سال به 944 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با درآمد 521 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، 81 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرینا، امیر جمشیدی افزود: در 9 ماهه اول سال جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد 324 هزار و 477 تن به ارزش 16 میلیون و 507 هزار دلار بوده است.

جمشیدی گفت: مقصد نهایی این کالاها اغلب کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده است.

وی افزود: این میزان صادرات انجام شده طی 9 ماهه نخست امسال از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن با 33 درصد و از نظر ارزش 47 درصد با کاهش همراه بوده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: کالاهایی همچون سیمان، کلینگر، گچ سفید، سنگ آهن، مهمترین اقلام صادراتی محسوب می شوند که امسال از طریق گمرک امیرآباد صادر شده اند.

جمشیدی افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و 732 هزارتن انواع کالا ها به ارزش 496 میلیون و 975 هزار دلار از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: این میزان واردات در 9 ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 78 درصد و از نظر ارزش 56 درصد افزایش داشته است .

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افزود: عمده ترین کالاهای وارده شامل غلات به ویژه جو و ذرت، آهن آلات و همچنین روغن و دانه های روغنی بوده است که از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.

جمشیدی با اشاره به اهمیت بالای فعالیت های گمرک امیرآباد در شمال کشور اشاره کرد و گفت: همچنین در 9 ماهه اول سال جاری، 63 هزار و 859 تن کالا به ارزش 35 میلیون و 195 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.

وی افزود: این میزان ترانزیت صورت گرفته مقدار 43 درصد از نظر وزن و 59 درصد از نظرارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ادامه داد: کالاهایی چون آهن آلات و فرآورده های نفتی از جمله مهمترین محمولاتی بوده است که از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.

جمشیدی گفت: همچنین در این مدت از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، 85 هزار و 243 تن کالا به ارزش 16 میلیون و 140 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.

وی افزود: درآمد عمومی گمرک امیرآباد در 9 ماهه اول سال به 944 میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با درآمد 521 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، 81 درصد افزایش داشته است.




امتیاز به خبر :