تداوم روند مثبت عملیات کانتینری در منطقه ویژه بندر شهید رجایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تداوم روند مثبت شاخص های عملیات کانتینری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در این بندر طی 9 ماه گذشته، در مجموع افزایش 21 درصدی داشته است. 

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال 96 تا آغاز دی ماه جاری، افزود: در این دوره زمانی 9 ماهه، در مجموع یک میلیون و 980 هزار و 895 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش 21 درصدی داشته است.
عفیفی پور تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر را رقمی بالغ بر 198 هزار TEU اعلام کرد و گفت: جابجایی اینگونه کالاها در پنج ماهه اخیر 67 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از مجموع یک میلیون و 387هزار و 407 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از 343 هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است که رشد 19 درصدی در این بخش به ثبت رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر 301 هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد 13 درصدی و ۳۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی با افزایش 13 درصدی طی 9 ماهه نخست سال جاری، خبر داد.
عفیفی پور در پایان گفت: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو