فرودگاه ماکو دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه ماکو در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسن فروزان با بیان اینکه در دهه فجر امسال فرودگاه ماکو افتتاح و به بهره برداری کامل خواهد رسید، تصریح کرد: بزرگترین مشکل فرودگاه ماکو ترمینال فرودگاه این فرودگاه بود که با تکمیل و تجهیز این بخش و اتمام پارتیشن بندی این فرودگاه در دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره برداری کامل فرودگاه خواهیم بود.
فروزان تقویت حوزه سلامت را یکی از شاخه های رشد و پایداری کشور ابراز کرد و عنوان کرد: بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم منطقه آزاد ماکو برای سازمان بسیار مهم و از اولویت برنامه های اجرایی است.
وی در ادامه گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری پزشکی منطقه را دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه به ظرفیت‌های موجود در زمینه های تربیت پزشکان بومی تاکید کرد و گفت: بیش از 80 پزشک از منطقه آزاد ماکو در خارج از منطقه آزاد در حال خدمت هستند، در حالی که اگر امکانات و تجهیزات لازم در منطقه آزاد ماکو فراهم شود این پزشکان در شهر خود در جهت خدمت به همشهریان خود باز خواهند گشت.
وی در ادامه نبود سی تی اسکن در بیمارستانهای منطقه آزاد ماکو را معضلی برای مردم منطقه دانست و از خرید یک دستگاه سی تی اسکن به همت سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو 2 میلیارد تومان برای خرید سی تی اسکن بیمارستان ماکو هزینه کرده است.
فروزان مشکلات آموزش و پرورش این منطقه آزاد را بیشتر از بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: 50 مدرسه کانکسی و 20 مدرسه تخریبی در این منطقه آزاد وجود دارد که در این زمینه نیز می توان به هزینه کرد بیش از 8 میلیارد تومانی سازمان در حوزه آموزش و پروش اشاره کرد.
وی در تشریح برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای استاندارد سازی و به حداقل رساندن امکانات این مدارس در زمینه‌ها سخت افزاری و نرم افزاری، آموزش و پرورش را مقوله‌ای مهم در راستای پیشرفت جامعه با علم و با فرهنگ دانست و گفت: در این زمینه بیش از پنج مدرسه در شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت تاسیس شده است.
فروزان با تاکید بر اینکه قلعه قبان نقش محوری در توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو دارد افزود: طرح منظر سازی مجموعه قلعه تاریخی ماکو از جمله حمام صفوی و مسجد حضرت ابوالفضل و محوطه آنها با هدف توسعه گردشگری، ایجاد فضاهای گردشگری و جهت آماده سازی برای ثبت در یونسکو با بودجه ای بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در حال اجرا است.
وی در ادامه قلعه قبان و عرصه تاریخی آن را در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و یادآورشد: قلعه قبان ماکو با بیش از 700 سال قدمت در پرشیب ترین کلاهک خمیده سنگی جهان خودنمایی می کنند، که این در جایگاه خود جزو بی‌نظیرترین اماکن گردشگری به حساب می آید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اتمام طراحی و نقشه کشی احداث مجتمع تفریحی آب گرم شوط خبر داد و گفت: احداث مجتمع تفریحی آب گرم شوط و بازارچه مرزی این شهرستان در برنامه کاری سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.
وی همچنین ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در شهرستان پلدشت، از شروع به کار مرمت و احیای آثار تاریخی این شهرستان بعد از عید نوروز خبر داد.
فروزان در ادامه بر برنامه‌های سازمان در باب ایجاد موزه در شهرستان ماکو اشاره کرد و گفت: در این زمینه از مردم می‌خواهیم در همکاری با میراث فرهنگی و سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به ارائه وسایل قدیمی و تاریخی خود در جهت به نمایش گذاشتن آن در موزه همکاری لازم را داشته باشند.
وی تنها نقطه ضعف منطقه آزاد ماکو را کمبود هتل و مکان برای میهمانان دانست و افزود: سه هتل 5 ستاره در منطقه آزاد ماکو در حال ساخت است که امید داریم تا سه سال آینده این هتل‌ها به صورت کامل به بهره‌برداری برسد و زمینه های جذب گردشگر به منطقه را فراهم کنند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بحث توسعه و ترویج فرهنگ ورزش دوستی اشاره کرد و اساس جامعه‌ای پویا و سالم را جامعه‌ای ورزشکار عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو اهتمام ویژه به توسعه ورزش در منطقه دارد.
وی گفت: در این راستا سالن های ورزشی هم برای بانوان و هم برای آقایان در شهرهای منطقه آزاد ماکو در حال ساخت است.
وی در ادامه بر وجود سدهایی پرآب در منطقه و لزوم بهره مندی از این نعمت خدادادی اشاره کرد وعنوان نمود: با دارا بودن شرایط جوی و طولی سد های منطقه آزاد ماکو امکان ایجاد رشته قایقرانی و ورزشهای آبی در این سد وجود دارد.
وی همچنین از آغاز به کار سالن تنیس در شهر ماکو خبر داد و گفت: این سالن به همت منطقه آزاد ماکو تاسیس شده است که در چند ماه آینده زمین ورزشی تنیس ماکو افتتاح خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه بحث راه و زیرساختهای حمل و نقل و تردد به منطقه آزاد ماکو یکی از دغدغه‌های مهم این سازمان بوده است افزود: 58 کیلومتر از گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا پایان شهر بازرگان آسفالت ریزی و عریض کردن این جاده را شروع کرده بودیم که امید داریم شهریور ماه سال جاری این عملیات به اتمام برسد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو