کشاورزی سنتی بلای جان محیط زیست و اقتصاد ملی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه برگزاری دوره دو روزه آموزشی آشنایی با سازه، تجهیزات و تاسیسات گلخانه ای در ارس گفت: کشاورزی سنتی بلای جان محیط زیست و اقتصاد ملی شده است.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی گفت: وجود معضلات عدیده در بخش کشاورزی از جمله زمین خواری، نبود نرم افزار و سخت افزار مناسب، ضعف مکانیزاسیون، یکپارچه سازی اراضی و سایر مشکلات در سر این راه صنعت مانع از تولید کیفی و بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکننده شده است.
وی بالا بردن سطح رفاه جامعه روستایی را یکی از ضروری ترین امور خواند و گفت: استقلال اقتصادی لازمه دستیابی به استقلال در عرصه های دیگر است و با توجه به ظرفیت های کشور، توجه به رونق بخش خدمات، گردشگری و کشاورزی برای ارتقاء سطح معیشت مردم و جامعه روستایی مهم است.
عرب باغی علت بالا بودن میزان ضایعات در تولید محصولات کشاورزی را عدم بهره مندی از روش های علمی عنوان کرد و گفت: اگر سرمایه گذاری بر پایه دانش و تحقیقات علمی هدایت شده و محصولات کشاورزی با استاندارد تولید شود به اشتغال و صادرات پایدار دست پیدا می کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان گفت: ارس درحال تبدیل به قطب تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس راه اندازی صنایع صادرات محور را استراتژی اقتصادی ارس عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی گلخانه ای با اصول خوب در ارس راه اندازی شد و امروز شاهد تولید و صادرات سازه های گلخانه ای، راه اندازی چندین سردخانه و واحد های تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی در ارس هستیم.

امتیاز به خبر :