برگزاری کارگاه کمک های اولیه برای راهنمایان گردشگری قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین کارگاه آموزش کمک های اولیه پیشرفته برای گروه های مختلف طبیعت گرد و راهنمایان گردشگری قشم و استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: این کارگاه آموزشی با حضور افزون بر ۱۰۰ نفر از طبیعت گردان از نقاط مختلف جزیره قشم، بندر عباس، بندر خمیر و دیگر جزایر استان هرمزگان در شهر بندر عباس برگزار شد.
او افزود: این کارگاه  با هدف آموزش کمک های اولیه پیشرفته به طبیعت گردان، مدرسان ورزش های هوایی و دریایی، کوه نوردان و دیگر طبیعت دوستان برای کمک به مصدومان در شرایط اورژانسی به مدت دو روز برگزار شد.
به گفته جعفری حسینی، این کارگاه با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم و با مشارکت آکادمی گردسگری نیاز سفیر قشم توسط حمید مساعدیان رئیس انجمن علمی پزشکی کوهستان کشور در بندرعباس برگزار گردید.
وی گفت: فراگیری کمک‌های اولیه برای هر فرد به ویژه طبیعت گردان به خاطر فعالیت های گردشگری بسیار ضروری است تا در شرایط اورژانسی بتوانند به مصدوم یا مصدومان تا رسیدن تیم امداد و نجات با هدف پیشگیری از خطرات حاد احتمالی، امداد رسانی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام استقبال بسیار خوب از نخستین کارگاه آموزشی کمک های اولیه پیشرفته، افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال یک دوره دیگر هم با حضو علاقمندان برگزار و به شرکت کنندگان از سوی انجمن علمی پزشکی کوهستان گواهی حضور در دوره ارائه شود.
وی همچنین یادآور شد: مسئولیت برگزاری این کارگاه آموزشی بعهده محمد سعید موسایی باغستانی رئیس هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی قشم بود.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :