برگزاری ورک‌شاپ سفالگری لالجین در مدارس کیش

هنرمند لالجینی از برگزاری ورک شاپ آموزش سفالگری در کیش خبر داد و گفت: این ورک‌شاپ به منظور معرفی هنر سفال جزیره کیش با تکنیک چرخکاری اساتید لالجین است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، هنر سفال و سفالگری که چندین سال است به همت هنرمندان شهر لالجین پا را فراتر نهاده و در جزیره کیش به نمایش درآمده است، مدتی است آموزش آن در مدارس سرلوحه کار برخی هنرمندان قرار گرفته است.
پس از اینکه ورک‌شاپ سفالگری هفته گذشته در یکی از مدارس جزیره کیش برگزار شد، این بار نیز یکی دیگر از آموزشگاه‌های این منطقه خواستار برگزاری ورک‌شاپ و آموزش سفالگری به دانش‌آموزان شده است.
وی با اشاره به اینکه با آموزش سفال در مدارس جایگاه هنر در زندگی ماشینی و صنعتی از این پس بهتر درک خواهد شد، ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این ورک‌شاپ، معرفی هنر سفال جزیره کیش با تکنیک چرخ‌کاری اساتید لالجین همدان است.
این هنرمند لالجینی با اشاره به تلاش و حمایت هنرمندان جزیره کیش از هنر سفالگری و تداوم آموزش‌ها در نسل نو گفت: زیبایی خاص و معنوی این هنر 10 ساله و نوپا به خانم نادیا بخشنده مدیر هنری گالری هنری میکا تقدیم می‌شود و این بار نقش تکنیک استاد فرامرز رضایی جهت آموزش تکنیک چرخ‌کاری انتخاب شده است.
وی بار دیگر نحوه تولید میلیونی سفال در لالجین را مورد نقد قرار داد و گفت: خاک مفید سفال این شهر بیشتر از 40 سال جوابگوی این حجم از تولید نیست و محیط زیست این شهر اولویت تعهد هنری من به آینده این شهر است.

امتیاز به خبر :