ظرفیت های اشتغال در منطقه ویژه سرخس افزایش می یابد

فرماندار سرخس گفت: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حال انجام است که تکمیل شدن آنها می‌تواند 2000 اشتغال در شهرستان ایجاد کرده و برای برطرف کردن مشکل بیکاری بسیار مؤثر است.

به گزارش فرینا، حسین سنجرانی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که در شهرستان سرخس وجود دارد مشکل بیکاری است.

سنجرانی گفت: سال‌های گذشته میزان بیکاری در شهرستان سرخس بیش از 19 درصد بود اما هم اکنون با تلاش‌های انجام شده این میزان به حدود 15 درصد رسیده و تلاش‌ها برای کاهش این شاخص همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در این شهرستان تلاش‌های بسیار زیادی داشته است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حال انجام است که تکمیل شدن آنها می‌تواند 2000 اشتغال در شهرستان ایجاد کرده و برای برطرف کردن مشکل بیکاری بسیار مؤثر است.

فرماندار سرخس ادامه داد: همچنین در حوزه‌های بهداشت و درمان نیز آستان قدس رضوی با تأسیس دارالشفا کمک‌های زیادی به شهرستان سرخس داشته و البته با وجود اینکه در این حوزه تقویت‌های زیادی صورت گرفته اما همچنان کمبودهای غیرقابل انکاری وجود دارد که برنامه‌هایی برای برطرف کردن آنها در نظر گرفته شده است.

سنجرانی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مالکیت زمین‌ها در سرخس به صورت موقوفی بوده و باید برای این امر اقداماتی در دستور کار قرار گیرد چرا که تعیین مالکیت می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای بسیار کمک دهنده باشد.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو