اختصاص اعتبار برای تکمیل خط آهن قزوین- رشت

300 میلیارد تومان اعتبار به راه آهن قزوین ـ رشت اختصاص یافته است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز در حاشیه بازدید از راه آهن قزوین - رشت گفت : برای اجرای این طرح تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم 300 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
خیرا... خادمی با بیان اینکه زیرسازی راه آهن قزوین - رشت 97 درصد پیشرفت کار دارد افزود: تاکنون 146 کیلومتر از این طرح ریل گذاری شده است و ریل گذاری 18 کیلومتر باقی مانده در مراحل نهایی است.
وی با بیان اینکه در تلاشیم باقیمانده خط آهن راه آهن قزوین ـ رشت در اسرع وقت تکمیل شود خاطر نشان کرد: سازه های بزرگی نظیر 9 کیلومتر پل و 28 کیلومتر تونل در این طرح ساخته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به نیاز به بسته شدن بیش از 10 روزه آزاد راه رشت – قزوین برای نصب تیرهای بزرگ و سنگین یکی از پل های راه آهن قزوین ـ رشت در آینده نزدیک گفت : از مردم گیلان و استان های همجوار نظیر اردبیل می خواهیم در این مدت که اطلاع رسانی خواهد شد از سفرهای غیر ضروری در آزاد راه و جاده رشت - قزوین خوداری کنند.
استاندار گیلان هم با بیان اینکه ساخت خط آهن قزوین – رشت تحول بزرگی در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد گفت : اتصال این خط آهن به منطقه آزاد انزلی و ادامه آن به خط آهن آستارا- آستارا که بخشی از کریدور بین المللی شمال- جنوب موسوم به نوستراک است تجارت با کشورهای حوزه خزر و قفقاز را گسترش می دهد.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :