9 شهرک آماده واگذاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار

عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 9 شهرک تخصصی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدالله بلیده ای اظهار داشت: چابهار با اتصال به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی در زمینه تجاری، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و ترانزیت کالا دارد.
وی شهرک های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری را فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی عنوان کرد.
وی بیان کرد: ساخت شهرک های تخصصی افزایش میزان تولید، توسعه پایدار و اشتغال را به همراه داشته و نقش مهمی در پیشرفت سیستان و بلوچستان و صادرات کالا به داخل و خارج کشور دارد.
وی گفت: سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار علاوه بر بهره مندی از معافیت های مالیاتی به مدت 20 سال از عوارض ورودی ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه برای صادرات مجدد نیز معاف هستند.
وی افزود: ورود بخشی از محصولات تولیدی در شهرک های تخصصی به داخل کشور به میزان ارزش افزوده بدون پرداخت عوارض است.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: هدف از پیشنهاد شهرک های تخصصی ایجاد یک مجتمع متمرکز دارای امکانات پشتیبانی تولید، رفاهی و زیربنایی برای این تولیدات به منظور صادرات و مصارف داخلی است.
بلیده ای تصریح کرد: مطالعات اولیه و جانمایی شهرک های یاد شده توسط مشاور انجام شده است و منتظر استقبال و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.
وی به روش سرمایه گذاری مستقیم خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: مشارکت با بخش خصوصی به روش واگذاری زمین براساس اجاره بلند مدت یا مشارکت در سرمایه گذاری یکی از روش های خوب سرمایه گذاری است که در آن زمین و مجوزهای لازم به عنوان آورده سازمان منطقه آزاد منظور می شود.
عضو هیات مدیره و معاون فنی ومهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در مجموع برای ایجاد و راه اندازی 9 شهرک تخصصی هزار و 276 هکتار زمین تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: مجموع حجم سرمایه گذاری این شهرک ها 551 میلیون دلار برآورد شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو