گفتمان وحدت عامل افزایش آرامش در جامعه است

امام جمعه شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: گفتمان وحدت عامل افزایش آرامش، توسعه و آبادانی ایران اسلامی است.

به گزارش فرینا،حجت الاسلام سیدمحمد موسوی روز چهارشنبه در همایش گفتمان وحدت که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: وحدت و صلح عامل پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی است باید همه به دور از اختلاف در کنار یکدیگر زندگی کنیم.
وی گفت: باید مسئولان کمک کنند تا شرایط حضور و سرمایه گذاری برای همه افراد داخلی و خارجی فراهم شود چرا که این امر سبب اشتغال و توسعه کشور می شود.
وی بیان کرد: کشورهای اسلامی می توانند با اتحاد، وحدت و همبستگی در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و رمز پیروزی مسلمانان مقاومت و با هم بودن است.
امام جمعه چابهار بر حفظ اتحاد و وحدت تاکید کرد و گفت: ایران با داشتن رهبری عالم و آگاه هیچ گاه شکست نمی خورد و همیشه استوار و در صحنه های مختلف پیروز است.
حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وحدت و همبستگی در کنار هم سالهاست که زندگی می کنند و در این زمینه الگو هستند.

همایش گفتمان وحدت با حضور ائمه جمعه و جماعات سیستان و بلوچستان، مسئولان و معتمدان محلی، هنرمندان، فعالان مذهبی، دانشگاهی و فرهنگی در سرسرای همایش های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
این همایش با هدف تاثیر همگرایی مذاهب اسلامی منطقه بر کاهش افراط گرایی و منازعات مذهبی با همت و همکاری منطقه آزاد چابهار، معاونت فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز گفتمان صلح برای همه و فرمانداری قصرقند برگزار شد.
همچنین در این همایش سیدمحمد موسوی امام جمعه چابهار، مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت چابهار با موضوع وحدت وهمبستگی سخنرانی کردند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

امتیاز به خبر :