صدور ویزای الکترونیکی آنی در قشم برای اتباع 180 کشور

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از فراهم شدن شرایط صدور الکترونیکی فوری روادید (ویزا) برای اتباع 180 کشور جهان در فرودگاه بین المللی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حسن قشقاوی در آئین گشایش دفتر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین المللی قشم، اعلام کرد: هم اینک شرایط صدور ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی در 10 فرودگاه مهم کشور از جمله فرودگاه بین المللی قشم فراهم شده است.
او افزود: مسافران خارجی می توانند بدون مراجعه به سفارتخانه و کنسول گری های ایران در خارج کشور و با حضور در این دفاتر نسبت به دریافت و تمدید ویزای خود اقدام کنند.
به گفته معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، اتباع خارجی هم چنین می توانند تقاضای صدور ویزا را به صورت اینترنتی به وزارت امور خارجه کشورمان ارائه کنند که پس از 24 ساعت کد رهگیری درخواست آنان به گوشی همراه شان ارسال می شود.
او ادامه داد: با این روش اتباع 180 کشور خارجی به محض ورود به فرودگاه قشم می توانند در کمتر از 20 ثانیه ویزای الکترونیکی خود را  دریافت کنند.
وی از مناطق آزاد هفتگانه کشور به عنوان دروازه هایی نام برد که می بایست از طریق آن ها مدیریت و تکنولوژی روز دنیا به کشور وارد و ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری کشور هم از طریق این مناطق به جهانیان معرفی شود.
معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از ظرفیت های گردشگری قشم همچون ژئوپارک، جنگل حَرّا، غار نمکی، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، سواحل زیبا، بام قشم، بادگیرهای زیبای بندر لافت و ... به عنوان گنجینه های ارزشمند ملی و پتانسیل های بی بدیلی جزیره قشم نام برد که تاکنون بیش از 80 درصد آن حتی برای هموطنانمان ناشناخته باقی مانده است.
وی افزود: با بهره بردن از صنعت تبلیغ می بایست زیبایی های جزیره قشم در تمام ایران و همچنین از سوی سفارتخانه های کشورمان در خارج از ایران با هدف جذب هرچه بیشتر مسافران داخلی و خارجی معرفی شود.
مبحث مهم دیگری که معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در این مراسم بر روی آن تاکید کرد، نقش ارزشمند وحدت مردم شیعه و اهل سنت قشم بود که وی از آن به عنوان الگوی همبستگی ملی در کشور نام برد.
او افزود: جزیره قشم مجموعه ای از اعتقادات مذهبی را در خود دارد و خوشبختانه در طول سالیان گذشته همیشه از مردم شیعه و اهل سنت این منطقه به توجه به روابط صمیمی و فامیلی آنان به عنوان الگویی از همبستگی ملی کشور نام برده شده است.
دفتر صدور الکترونیکی ویزا در فرودگاه بین المللی قشم شب گذشته با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم،فرماندار قشم و جمع دیگری از مقامات استانی و شهرستان قشم در این جزیره افتتاح شد.

امتیاز به خبر :