بازدید مشاور رییس جمهور از اداره کل دارو، غذا و استاندارد قشم

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه معاونین و مدیران دبیرخانه شورا، مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و مدیران پروژه های مناطق آزاد جدید، بازدید یک روزه خود از تحولات عظیم منطقه آزاد قشم را با حضور در اداره کل دارو، غذا و استاندارد قشم به عنوان تنها آزمایشگاه حلال منطقه، آغاز کردند.

به گزارش فرینا، ویژگی های آزمایشگاه اداره کل دارو، غذا و استاندارد قشم به عنوان تنها آزمایشگاه حلال منطقه در این جزیره توسط کاظم قربانی مدیرعامل این مجموعه برای تیم بازدید کننده تشریح شد.

هم اینک تنها آزمایشگاه حلال منطقه در قشم با حدود سه سال فعالیت، ماهانه حدود 7 هزار نمونه وارداتی و صادراتی را در پذیرش و تائید می کند و در نهایت نتیجه آزمایشات را برای دریافت گواهی تائید و یا ترخیص به ادارات کل استاندارد و دانشگاه های علوم پزشکی ارجاع می کند.

آزمایشگاه حلال قشم 17 آبان ماه امسال با پیام آیت الله سید محمود هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت به عنوان نخستین مرکز گردشگری حلال کشور نام گرفت.

این موقعیت مهم با اجرای سیاست های صحیح می تواند سرآغاز برون رفت از وابستگی به اقتصاد نفتی، تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه علم و عمل و ترویج، تبلیغ و شناسایی بیش از پیش فرهنگ اصیل اسلامی نزد جهانیان باشد.

اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم به عنوان تنها آزمایشگاه مرجع و بین المللی کشور، همه فعالان اقتصادی و صنفی داخل کشور را با راه اندازی 15 دفتر در استان های مختلف تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل اداره کل دارو، غذا و استاندار منطقه آزاد قشم در ادامه تشریح فعالیت های این مجموعه و سئوالات تیم بازدید کننده، گفت: گواهی جهانی گردشگری حلال توسط این اداره کل دریافت شده و بر اساس این امتیازات، جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم به عنوان نخستین منطقه گردشگری حلال در داخل و خارج کشور معرفی می شود.

قربانی افزود: با توجه به برخورداری اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم از آزمایشگاه مجهز و نیروی انسانی متخصص، نظام تایید صلاحیت ایران، عملیات بازرسی بین الملل از کالاهای هدف را تحت پوشش این مرکز قرار داده است.

وی گفت: دفترهای این مجموعه برای خدمت رسانی به بازرگان ایرانی و شرکای تجاری در نقاط مختلف جهان از جمله در کشورهای چین، گرجستان، فرانسه و اکوادور فعال است و بازرسی از کارخانه های آسیایی و اروپای غربی تولید و عرضه کننده مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی به نیابت از وزارت بهداشت نیز توسط این مرکز صورت می گیرد.

بنا به این گزارش، اداره کل دارو، غذا و استاندارد منطقه آزاد قشم تنها مجموعه ای است که دو وظیفه مهم حاکمیتی سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو را همزمان برعهده دارد و واردات، تولید و صادرات در زمینه های حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی و ریلی، صنایع دستی، کافی شاپ ها، غذاخوری ها، میهمانسراها، آریشگاه ها، راهنمایان گردشگری، پوشاک، کشتارگاه ها و دندانپرشکی ها، تحت پوشش نشان حلال این مجموعه قرار دارد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو