افتتاح یک کاشانه مهمان در قشم

کاشانه مهمان شهر سوزا در جزیره قشم با قدمت بنای 80 ساله و برخوردار از آخرین استانداردهای خانه های بوم گردی با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گشایش یافت.

به گزارش فرینا، کاشانه مهمان "خانه دوست" از قدیمی ترین خانه های شهر سوزا بوده که پس از مرمت به یکی از استانداردترین خانه های بوم گردی جزیره تبدیل شده است و با ارائه آداب و رسوم مردم جزیره، پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.
خانه های بوم گردی فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مردم قشم را فراهم آورده و مسافران و گردشگران با حضور در این اماکن و استفاده از غذاهای بومی و سنتی به ویژه غذاهای لذیذ دریایی و نان های متنوع تنوری، اقدام به خرید صنایع دستی هنرمندان جزیره قشم می کنند.
68 کاشانه مهمان در منطقه آزاد قشم فعال بوده و غارهای خوربس، غار نمکی، جنگلهای دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه، بام قشم و همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از جمله جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو