فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون کلید می‌خورد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از کلید خوردن فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، ناصرالدین گرامی با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی ما توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در چارچوب قوانین و مقررات با بکارگیری و اولویت استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان تایباد به منظور بهره‌گیری مردم این شهرستان از مزایای این منطقه است که سبب تحقق عینی و عملی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این منطقه محروم مرزی خواهد بود.
گرامی افزود: عملیات آماده‌سازی 500 هکتار از 1500 هکتار اراضی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال در طی 36 ماه توسط پیمانکاری مرکب از یک شرکت ایرانی و یک شرکت ترکیه‌ای در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از آرزوها و دغدغه‌های مردم شهرستان تایباد است گفت: با آغاز عملیات اجرائی آماده‌سازی فاز توسعه زمینه اشتغال حدود 200 نفر از جوانان بومی منطقه فراهم می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که با تکمیل و بهره‌برداری از فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون آماده سرمایه‌گذاری در حوزهایی نظیر صنعت، خدمات و درمان هستند.
گرامی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز دوغارون به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور و در همجواری با افغاستان و ولایت هرات به عنوان قطب اقتصادی کشور افغانستان و نیز وجود جذابیت‌های بالا برای سرمایه‌گذاری در این منطقه قطعاً شاهد افزایش فعالیت‌های اقتصادی خواهیم بود.




 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو