آمادگی عسلویه برای توسعه صنایع پایین دستی

نماینده مردم شهرستان های جم، کنگان، عسلویه و دیر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می تواند به دلیل دارا بودن زیرساخت های مطلوب محور توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی باشد.

به گزارش فرینا، سکینه الماسی افزود: عسلویه و بطور کلی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می تواند با توجه به وجود قابلیت های موجود در مسیرتکمیل زنجیره ارزش مکانی مناسب برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی باشد.

الماسی گفت: بعد از برجام وگشایش هایی که ایجاد شد روند توسعه رو به رشدی که در منطقه به خصوص در صنعت پتروشیمی به وجود آمد جهشی مطلوب را تجربه کرد و امیدواریم همگام با رشد صنایع بالادستی پتروشیمی شاهد توسعه صنایع پایین دستی نیز باشیم که این فرایند می تواند زنجیره چرخه تولید را کامل کند.

وی افزود: مجلس این آمادگی را دارد که به شرکت های پتروشیمی در تکمیل زنجیره کمک کند و باید براین نکته تاکید کرد که مجلس همواره برای برطرف کردن مشکلاتی که برای راه اندازی صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی وجود دارد حمایت لازم را معمول خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال زایی و افزایش رفاه اجتماعی با تولیدی شدن طرح های توسعه ای می تواند رشد یابد و باید ازنیروهای بومی و کارآمد منطقه استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان های جم، کنگان، عسلویه و دیردر مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند کارکرد صنایع استان بوشهر به خصوص در بخش نفت وگاز در بسیاری زمینه ها برای کشور مثبت بوده اما در سطح محلی و منطقه ای تاثیر مثبت این رخداد همچنان ناقص است و نیازمند عزمی جدی برای توسعه متوازن و ایجاد شغل های جدید هستیم.

 


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو