طراحی و ساخت سامانه های دوربین‌ امنیتی هوشمند، ویراتل و چشم مجازی

شرکت دانش بنیان ویراتاک منطقه آزاد انزلی طراحی و ساخت سامانه های دوربین‌ امنیتی هوشمند، ویراتل و چشم مجازی را به سرانجام رساند.

به گزارش فرینا، بهزاد خنجریان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان ویراتاک منطقه آزاد انزلی که به عنوان یک شرکت دانش بنیان در مرکز شکوفائی حمایت از  شرکتهای نوآور و دانش بنیان این منطقه مشغول به فعالیت است از طراحی و ساخت سه سامانه دوربین امنیتی هوشمند، ویراتل و چشم مجازی خبر داد.
وی با اشاره به سابقه فعالیت شرکت خود در تهران که در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مخابراتی بوده است، در خصوص محصولات جدیدی که طراحی و ساخته شده، چنین توضیح داد که سامانه دوربین امنیتی هوشمند، یک محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که از قابلیت تشخیص انسان در تصاویر برخوردار بوده و با امکان شناسایی چهره و تفکیک افراد مجاز از غیر مجاز، از روی سابقه موجود در حافظه خود، قابلیت ارسال اطلاعات هویتی افراد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک ذخیره‌ساز ابری و همچنین اعلام هشدار بر روی گوشی هوشمند مالک آن را دارد که در نمونه های دیگر وجود ندارد.
این فعال حوزه دانش بنیان، نصب نرم افزار این سامانه در گوشی تلفن همراه را دیگر مزیت دستگاه بیان کرد و گفت: ارائه هشدار آنی به صاحب گوشی مزیت مهم این سامانه است که در سایر دوربین های امنیتی بازار، موجود نیست.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان ویراتاک منطقه آزاد انزلی، سامانه ویراتل را دومین محصول شرکت خود عنوان کرد که دارای گواهی ثبت اختراع است.
وی این محصول را راهکاری برای حفظ یکپارچگی تماس‌های درون سازمانی در سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ معرفی کرد و افزود: با این سامانه که نرم افزار آن در گوشی تلفن همراه شما نصب می شود، هر کجای دنیا می توانید با شماره داخلی محل کار خود با مخاطبین مرتبط با شغل شما ارتباط برقرار کرده و امور خود را از این طریق انجام دهید؛ به عبارت دیگر به جای تماس گیری با شماره تلفن همراه خود، شماره شرکت در گوشی طرف مقابل ظاهر می شود و ارتباط مشتری با پرسنل شرکت فقط از طریق تلفن سازمانی انجام خواهد شد.
بهزاد خنجریان انجام امور اداری بر روی بستر اینترنت و یکپارچگی سازمانی را از دیگر مزایای این سامانه اعلام و اضافه کرد: امکان دسترسی به اسناد و مکاتبات اداری و بهره‌گیری از امکانات تماس متنی و ویدئویی از دیگر مزایای این محصول است که در نسخه‌های بعدی به آن اضافه می‌شود.
وی سومین محصول طراحی و تولید شده در شرکت متبوع خود را چشم مجازی با نام تجاری VirtuAI بیان داشت و گفت: سخت افزار این سامانه کنار دستگاه مانیتور آیفون منازل نصب می‌شود و از طریق اتصال به اینترنت و اتصال به نرم‌افزاری که در تلفن همراه کاربر فعال است، امکان ارتباط صوتی و مشاهده تصویر مراجعه کننده و همچنین گشودن درب منزل از راه دور، حتی در صورت عدم حضور فرد در منزل، وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به این که نمونه های آزمایشگاهی و غیرتجاری سامانه‌های فوق از سوی این شرکت طراحی و ساخته شده است، افزود: نمونه‌های مشابه غیر ایرانی این سامانه‌ها در بازار موجود است، ولی با تغییرات ایجاد شده قابلیت‌های جدیدی به آنها اضافه شده و با هزینه کمتر به بازار داخلی عرضه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان ویراتاک منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه مزایای قانونی، حمایت ها وفرصت‌های ایجاد شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و امکان بهره‌گیری از این مزایا برای صادرات به خارج از کشور، از مهمترین دلایل حضور در این منطقه است، بیان داشت: مدیریت منطقه آزاد انزلی با استفاده از مزایای موجود در این منطقه، مسیری منطقی را در جهت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و با ارزش افزوده بالا انتخاب نموده است. اما برای ورود به عرصه پر رقابت‌ بازارهای بین المللی صادراتی ، نیاز به حرکت‌های بزرگتری وجود دارد. زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی، شامل فضای کار، امکانات ارتباطی، راه و امکانات تردد و نیز منابع بانکی و سرمایه‌ای نیازمند توسعه مستمر  است که امیدوارم با تدابیر مدیریت سازمان و همکاری دولت، این سرمایه‌گذاری‌ها گسترش یابد و شاهد رونق روزافزون صنایع سبز و دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی و استان سرسبز گیلان باشیم.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :