رونق منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای رونق و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش فرینا، غلامرضا کاتب افزود: زیرساخت آب و برق لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در یکسال گذشته فراهم شده است.

کاتب گفت: بیش از یکهزار واحد صنعتی و تولیدی در گرمسار و ایوانکی فعال است که می توان با توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در این شهرستان گام برداشت.

وی افزود: ارایه تسهیلات رونق تولید از گام های موثر دولت برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید بود و باید این اقدام مثبت برای سال های آینده برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان ادامه یابد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای اقتصادی در استان سمنان است و باید با انتقال آب از حوزه های مختلف برای رفع این معضل اقدام کرد.

کاتب افزود: در سال جاری 360 میلیارد ریال برای تامین زیرساختها در زمینه های آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان با بخش خصوصی قرارداد همکاری امضا شده است.

وی با اشاره به برخی رویکردهای برنامه ششم توسعه برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی این شهرستان، گفت: تکمیل طرح منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در این برنامه گنجانده شده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای سال جاری اشتغالزایی برای بیش از یکهزار نفر با ارایه تسهیلات رونق تولید در شهرستان برنامه ریزی شده است.

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با 2 هزار هکتار وسعت، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در فروردین 95 به تصویب رسید.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در 9ماهه سال 96 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.

گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود.

شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.

بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در گرمسار واقع شده است.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو