تولید مجتمع‌های پتروشیمی‌ کشور به مرز ۴۰ میلیون تن رسید

۵۷ مجتمع پتروشیمی کشور در ۹ ماه امسال موفق به تولید حدود ۳۹,۹ میلیون تن محصول شدند.

به گزارش فرینا، ۲۱ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۴میلیون و ۷۶۸ هزار تن محصول تولید کردند؛ ظرفیت اسمی تولید سالانه مجتمع‌های پتروشیمی در این منطقه ۲۵,۶ میلیون تن و برنامه تولید سال آنها نیز ۲۱ میلیون تن برآورد شده است.

براساس این گزارش، در این مدت همچنین تولید واقعی ۱۶ مجتمع پتروشیمی واقع در منطقه عسلویه حدود ۱۶ میلیون و ۸۵۷ هزار تن بود؛ ظرفیت اسمی تولید سالانه مجتمع‌های پتروشیمی در این منطقه ۳۲,۷ میلیون تن و برنامه تولید امسال آنها نیز  حدود ۲۶.۵ میلیون تن پیش‌بینی شده است.

۲۱ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور هم از ابتدای سال تا پایان آذرماه موفق به تولید حدود ۸ میلیون و ۲۹۴ هزار تن محصول شدند. ظرفیت اسمی تولید سالانه  این مجتمع‌ها ۱۳,۷ میلیون تن و برنامه تولید امسال آنها نیز ۱۱.۴ میلیون تن برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در آذرماه امسال حدود ۴,۳ میلیون تن و عملکرد تولید از ابتدای سال تا پایان این ماه حدود ۳۹.۹ میلیون تن بوده است.

گفتنی است؛ بالاترین عملکرد تولید در آذرماه امسال را مجتمع‌های پتروشیمی بیستون، قائد بصیر، شیمی بافت، لرستان، ارومیه، کربن ایران، مهر، لاله، مهاباد، نوری، خراسان، شازند و پلیمر کرمانشاه به خود اختصاص داده‌اند.

ظرفیت اسمی تولید ۵۷ مجتمع پتروشیمی کشور تا پایان امسال حدود ۶۲ میلیون تن است که از این میزان حدود ۶۰ میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.





 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو