برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» در منطقه آزاد اروند

نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه آزاد اروند برگزار می شود .

به گزارش فرینا، رییس سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس در نشست خبری با اعلام اینکه اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد، گفت: در زمینه فیلم کوتاه استعدادهای فراوانی در سطح کشور وجود دارد و گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.

علی اصغر جعفری ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این جشنواره در منطقه آزاد اروند افزود: این ظرفیت چندین هدف را تامین می کند که یکی از این اهداف حفظ ارزشهای متعالی دفاع مقدس است دفاع مقدسی که مردم ما بیش از ۸ سال برای اعتلای آن ایستادگی کرده اند مردم آبادان و خرمشهر نماد از خود گذشتگی و پایداری در این سالها بوده اند .

جعفری گفت: این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه ۳ تا ۲۰ دقیقه‌ای و فیلمنامه برگزار خواهد شد و از اهالی فرهنگ و هنر کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای اسلامی که در این حوزه صاحب نظر و متخصص هستند دعوت شده تا آثار خود را ارسال نمایند.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه یکی از ضرورتهای آینده ما تولید فیلم نامه های خوب و فاخر است افزود: امیدواریم این جشنواره بتواند مجموعه ظرفیتهای جشنواره حوزه هنری را جمع نماید و شاهد یک حرکت عظیم، موثر و تاثیر گذار باشیم.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از میزبانی برگزاری یکی از مهمترین جشنواره های فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس در منطقه گفت: امروز مقاومت یک قلمرو گسترده ای را در سطح جهان شکل داده و فرهنگی به نام فرهنگ‌مقاومت در حال شکل گیری و گسترش است و پرداختن به جشنواره فیلم در این زمینه بخشی از فرهنگ و دستاودرهای ان است که با همکاری بین دو جانبه اتفاق خواهد افتاد .

سید مرتضی نعمت زاده افزود: تعداد شرکت کنندگان از کشورهای مختلف قابل پیش بینی و تقدیر است و منطقه آزاد اروند با حذف روادید برای ورود اتباع خارجه، به منطقه بین المللی تبدیل شده و برگزاری این جشنواره می تواند یکی از شاخصه های فرهنگ و ادبیات بین المللی در این منطقه شود.

 

امتیاز به خبر :