ارتباط ریلی ایران و ترکمنستان، اینچه برون را به دروازه صادراتی تبدیل می کند

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ارتباط ریلی بین ایران و ترکمنستان، اینچه برون در شرق استان گلستان را به دروازه صادراتی کشور تبدیل می کند.

به گزارش فرینا، محمد معزالدین روز چهارشنبه در نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه برای ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور در گرگان اظهار کرد: همه مناطق آزاد باید از ظرفیت های صادراتی بهره برداری کنند.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد امنیت پایدار در نواحی مرزی افزود: کشورهنوز به صورت کامل از ظرفیت های مناطق آزاد استفاده نکرده است.
معزالدین اضافه کرد: امروز بعد از سالها می توان به این نتیجه رسید که توسعه در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در نقاط پیرامونی کشور نیازمند داشتن یک فرآیند دقیق توسعه ای است.
وی با بیان اینکه مناطق مرکزی ایران توسعه یافته تر بوده و این امر باعث شده سواحل کشور و نقاط پیرامونی توسعه کمتری پیدا کنند و توسعه متوازن شکل نگرفته است تصریح کرد: مناطق آزاد جدید از جمله منطقه آزاد اینچه برون می توانند به توسعه نقاط پیرامونی کشور کمک کنند.
معزالدین وجود 15 کشور به عنوان همسایه را یک فرصت و ظرفیت خوب دانست و گفت: این ظرفیت، ایران را در دنیا به رتبه خوبی در این زمینه رسانده است که می بایست از این مزیت ها به درستی استفاده کرد.
نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و استانداران ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان و بوشهر به مدت یک روز در گرگان در حال برگزاری است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو