ایجاد منطقه آزاد توسعه امنیت مرزی در سیستان و بلوچستان را رقم می‌زند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد منطقه آزاد توسعه امنیت مرزی در سیستان و بلوچستان را رقم می‌زند.

به گزارش فرینا، دانیال محبی در نشست مشترک راهکارهای بهینه در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی که با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استانداران هفت استان کشور در گلستان برگزار شد، افزود: استان سیستان و بلوچستان استان بسیار مهمی است که با توسعه مناطق آزاد می‌توان شاهد توسعه این استان باشیم.

محبی گفت: دیپلماسی یک هنری است که ما کمتر از این گفتمان برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کنیم و استان سیستان و بلوچستان یک توانمندی بالایی در استفاده از این گفتمان دارد.

وی افزود: می‌توان در کنار استفاده از نمایندگان مجلس از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای توجیه و بیان اهمیت ایجاد مناطق آزاد استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بی‌آبی، طبیعت آسیب‌دیده و مسائل مشابه باعث مهاجرت مردم از منطقه شده و محرومیت در این منطقه با ایجاد منطقه آزاد به یک وضعیت مطلوبی می‌رسد که می‌تواند مردم را به منطقه بازگرداند.

محبی افزود: ما یک هزار و 400 کیلومتر مرز را در استان سیستان و بلوچستان داریم که توسعه مناطق آزاد در این استان می‌تواند باعث توسعه امنیت مرزی شود.

وی گفت: در کنار مرز‌های این استان دیدم که خانواده‌های محرومی وجود دارد که حتی اسکان ندارند و از آسیب‌های بهداشتی و آموزشی شدیدی رنج می‌برند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مرز متاسفانه آفت‌ها اجتماعی، امنیتی و اقتصادی شدیدی وجود دارد که این مناطق آزاد باعث آبادانی و افزایش سطح امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در مناطق مرزی به ویژه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان خواهد شد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو