ظرفیت منطقه ویژه لامرد برای تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور

رییس هیات مدیره شستا گفت: با توجه به پتانسیل وقابلیت های موجود و فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز، منطقه ویژه اقتصادی لامرد به یکی از کانون‌های اصلی صنعتی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان در بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: مناطق ویژه اقتصادی لامرد می‌توانند در توسعه اقتصادملی نقش آفرینی کنند و در این میان منطقه ویژه اقتصادی لامرد با توجه به مجموعه ظرفیت‌هاو توانمندی‌ها، مستعد تبدیل شدن به یکی از قطب‌های محوری صنعتی و اقتصادی کشور است .

ترکان با بیان اینکه پروژه آلومینیوم جنوب از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در این منطقه است، گفت: رایزنی‌های اولیه برای تهاتر یافروش آلومینیوم تولیدی این کارخانه با شرکت‌های خارجی انجام شده که می‌تواند ضمن ارزآوری زمینه را برای تسریع آغاز عملیات اجراییفازهای بعدی فراهم کند.

وی افزود: حدود 2 هزار نفر هم اینک در این منطقه به کار مشغولند و افزون بر 90 نفر از نیروهای زبده برای انجام فعالیت در زمان بهره برداری این کارخانه پذیرفته شده‌اند که اکثر آنها بومی استان فارس هستند و برای تکمیل دوره آموزشی به کشور چین اعزام می شوند تا آموزش سایر تکنسین‌ها را نیز عهده‌دار شوند.

رییس هیات مدیره شستا در ادامه ضرورت همگرایی و وفاق همگانی برای زدودن برخی موانع فراروی پیشرفت صنایع در منطقه ویژهاقتصادی لامرد را خواستار شد.
کارخانه آلومینیوم به ظرفیت یک میلیون تن و صنایع پایین دست مرتبط،سیمان با ظرفیت ده میلیون تن، منیزیم با ظرفیت 60 هزار تن در سال، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان، آلومینا و همچنینفعالیت های خدماتی در زمره برخی عناوینی است که شرایط فعالیت آنها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو