اقدامات GIS منطقه آزاد قشم الگویی ملی است

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم گفت: در راستای تحقق مطالبات مردمی ظرف 4 سال تمام معابر اصلی قشم بهینه سازی شده است.

به گزارش فرینا، محرم بهاروند گفت: در مبحث GIS می توان گفت اقدامات منطقه آزاد قشم الگویی برای تمام کشور است.
بهاروند ادامه داد: جمع آوری و بروزرسانی داده ها، ایجاد آرشیو الکترونیکی نقشه ها، تولید نرم افزار بومی و ساماندهی اطلاعات، هوشمند و الکترونیکی سازی کلیه صورت وضعیت ها از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش GIS منطقه آزاد قشم hsj.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم ظرف چهارسال در راستای بهینه سازی راه ها و تحقق مطالبات مردمی، تمام معابر اصلی جزیره را روکش، علامت گذاری و خط کشی کرده است، افزود: بهره برداری از بزرگراه های درحال ساخت، ظرفیت قشم در این حوزه را به 3 برابر میانگین کشوری می رساند.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم ارزش ریالی پروژه های عمرانی که بصورت مشارکتی در حال انجام است را حدود 6 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: آماده سازی و احداث راه، ایجاد اماکن آموزشی و بهداشتی، توسعه اسکله ها و نواحی شهری از جمله مهمترین طرح های عمرانی است.
بهاروند از بهره برداری 4پارک تا اواخر اسفندماه خبر داد و افزود: سرانه فضای سبز قشم 13درصد است که با توجه به اقلیم جزیره درصد بالایی به حساب می آید.
وی ایجاد کمیته سیما منظر شهری با هدف هویتی بخشی به معماری شهری و روستایی را از مهمترین اقدامات منطقه آزاد قشم برشمرد و گفت: طرح های تفضیلی کل جزیره تدوین و تصویب شده است.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم تصریح کرد: به ازای هر 8 نفر قشموند یک واحد صنفی وجود دارد و به این علت در 4سال گذشته مجوز ایجاد هیچ واحد صنفی جدیدی صادر نشده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو